Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Miraklet uppstår i det banala!

Av Eva - 31 augusti 2010 22:24

 


Totalt ur gängorna nu ett tag.

Åkte på en förb-ad tandvärk för 4 veckor sen..

Kom till tandläkaren, men de kunde inget göra.

Tre bedövningar tog inte,

för det var infekterat..

Blev hemskickad med recept på penicillin.

Med en ny tid inbokad, den 28 september...

Ifågasatte o jag inte kunde få en tid lite snabbare.

Men nope, det behövdes inte.

Men om tandvärken eller infektionen kommer tillbaka då?

Undrade jag...

Men det var det ingen fara alls med,

inget jag behövde oroa mig för.

Kanoners!!!  


Käkade den kuren och tre dagar senare

slog det till igen..

Som en käftsmäll utan dess like!!!

Tio gånger värre än den infektion jag nyss burit på.

Tandvärken kom tillbaka med råge och svällde igen totalt.

Hela kinden, ögat, hakan, insidan av munnen, tungan.

Allt blev större och större...

Ringde tandläkaren igen.


Fick komma dagen efter.

Inte var det någon höjdare

att åka dit och sitta i väntrummet

bland en massa människor och se

värre ut än

QUASIMODO i Ringaren i Notre Dame

 

Med en skalle och käft som dunkar!

Tandläkaren kunde givetvis inte göra något

den här gången heller,

eftersom jag knappt kunde öppna munnen.

Var totalt igensvullen.

Fick nu två penicillinsorter

som jag ska äta i tio dagar igen.


Optimistjollen jag...

Trodde i min enfald att svullnaden skulle minska

efter ett par dagar med två penicillin sorter.

Men tji den lilla gumman,

sån tur vore det väl skam om jag skulle få.

Oturen-i Egen Hög Person,

 - det måste ju vara jag.

Visst är det så.

Nu äter jag ju två olika

sorters penicillin och det den ena sorten

Inte slår ut, det fixar den andra!

Kanoners!!!  ...igen.


Öroninflammation,

lunginflammation och en massa annat

som den ena sorten jag har ska fixa...

Kalsgrejer ju!


Men till råga på eländet,

så har jag nu åkt på något som jag förmodar är

Halsfluss... Tralalalalalala 


Lederna har slagits ut,

halsen åt helsicke-kan knappt svälja,

luftrören är i ur uselt skick, kronisk huvudvärk.

Varje steg jag tar känns som att

någon slår en blyklubba i skallen på mig.

Kan inte sova på nätterna för kroppen är ett

Fucking Vrak!


Mao, jag Mår *S*K*I*T* i hela kroppen.


Men är det någon som sagt att livet ska vara Enkelt?


       


En dans på rosor kanske?


Men visst är det så...(?)

Att efter regn   kommer solsken...  


Men det känns lite långrandigt, att det där

"solskenet" verkar dröja

så många många långa långa år.

Vet inte om jag ska fortsätta tro

på det banala ordspråket längre,

för just nu misströstar jag

aningen för mycket.

För att kunna se solen framför det här "regnet"...

Men en kvällsbön kan jag be ikväll oxå..

För mirakel har ju skett förr, säger de som vet... 


 


 
 
Sandra

Sandra

1 september 2010 08:37

Men guud! Haha Krya på dig! Allt kommer alltid på samma gång så sen kommer väl all tur på samma gång också får man hoppas! Du skrev det roligt i alla fall! :) Ha det bäst!

http://scenbloggen.com/sandramagnusson

 
Cecilia

Cecilia

4 september 2010 12:58

Tack så mycket för tipsen!
De får jag prova.
Kan jang brukar jag ta och den tog slut igår :-( Snyft. Men de brukar funka. Vitlök och citron får jag åka och inhandla. Men är det inte risk för världens magkatarr då?

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

4 september 2010 14:28

Ja, jag har magkatarr emellanåt.
Men det kanske man vara värt att pröva ändå. Jag har annars vitlökskapslar hemma oöppnade. Kunde testat dom =)

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards