Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Anledningen till att jag ler...

Av Eva - 16 juni 2011 16:59

   


Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag.

Vi vet inget i dag.. Vi vet ingenting nu...

Men vad vet vi då egentligen? Inte ett smack!

Vi vet i alla fall inget om morgondagen...


Borde vi då inte vara mer för att

tänka som barnen?

Att leva här och nu.

Vi som har barn, vi tillhör väl den kategorin av människor

som hela tiden ligger steget före.

Planerar och fixar allt in i minsta detalj.

Ligger veckor före i all planering och saker som ska fixas.

Kollar skol och tränings scheman och packar och grejar.


Förmodligen inte bara vi med barn,

men vi är nog snäppet värre.

Hopplösa, med allt planerande.

Men samtidigt så skulle ju allt rasa

utan våra kalendrar och fix hit och dit.

Tror vi i alla fall...

Vi har ju inte testat att bara ge f-n i allt ett ½ år eller två...

Inte ens en vecka.

Vi är för fega, vi tror att allt rasar om vi inte planerar

in i minsta detalj.


I ärlighetens namn så har jag själv inte ens tänkt tanken

någon gång, på att bara strunta i allt.

Men visst vore det skönt.

Att bara släppa kontrollen och ge sig hän till något njutbart,

fantasifullt, uppiggande och så avkopplande...

Som vadå?

Inte ens i min vildaste fantasi kommer jag på något just nu,

som skulle få mig att släppa allt ansvar.


Någonting inom mig skriiiiiiker: -"Jag vill Göra Något!"

Men vad det är jag skulle vilja göra, det vet jag inte.

Har liksom tappat tråden på det, som jag förr tyckte var kul.

I dag är jag nöjd med lite.


Men nu är det äntligen sommarlov för barnen och vi slipper 

alla scheman och rutiner ett tag...

* Underbara sommarlov! *  



-Vad väljer du?

Den som får dig att le...

Eller den som är anledningen till att du ler...


Samma sak eller inte?

Definitivt inte samma sak för mig.

Alla tänker vi olika, men i slutänden är vi alla lika.

Människor av kött och blod, men bara med olika

erfarenheter och olika skal.

Vi funkar ungefär likvärdigt, alla vi människor. 

Alla har vi våra egna rutiner och inlärda saker.

Som vi använder oss av dagligen,

för att få respektive liv att fungera.


Just nu fungerar mitt på halvfart.

Men i morgon är en annan dag och då tar vi nya tag.


I morgon ska jag iaf försöka tänka som ett vuxet barn.


Jag lever här och nu!


  Njut varje minut - Njut av stunden!  


 

 
 
clara-ida

clara-ida

16 juni 2011 22:27

hej hej, vilken fin och sommrig blogg du har. kolla gärna in min blogg

http://clara-ida.bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards