Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Tryck på flödarknappen, så infrias allt!

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

  

Tankens energi dör aldrig..

En tanke varar för alltid!

Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer

att tänka, är skapande.


Vad vore livet utan drömmar?

Vissa gånger skulle det vara så enkelt

att vi skulle kunna sätta och med armarna i kors och blunda,

så blir fantasin till verklighet.

Eller att vi trycker på en knapp, så infrias allt vi önskar.

Näe, egentligen vore det väl inte så trevligt...

Eller? Jo, kanske för en kort stund...

Men visst är det skönt med drömmar.

Att ha saker att se fram emot och längta till.

Vissa av våra drömmar kanske går i uppfyllelse en dag och vissa 

förblir bara drömmar.

Men det är väl en del av livet, att kunna drömma sig bort lite i bland.

Mitt liv vore väldigt tråkigt annars.


Jag ser fram emot fint väder sol och bad i sommar.

Lek och bus med familj och att få njuta av livet varje sekund.

Finns annat jag saknar i livet och det är sån´t jag kan drömma om.

För jag vet ju att en dag är det är Min tur,

då händer det mig oavsett om jag vill eller inte.

Men inget jag jobbar för eller söker på egen hand.

Tror inte att det funkar så.


Känslan, är den kraft som drar till sig.

Det vi känner rädsla inför, det kommer vi att uppleva.

Men även de positiva tankarna, drar till sig.


Vi är helt enkelt vad vi tänker och vi formar

våra liv efter våra tankar.

Det finns ingen slump i världen.

Saker händer inte av en slump..

Vi finns här på jorden av någon anledning och den anledningen

måste vi själva hitta och skapa efter

våra egna förutsättningar.


Men vi måste försöka Lära oss

att ha

Högre tankar om oss själva!!!

Gör vi inte det, så blir inte förutsättningarna så stora.


Lite funderingar en måndag förmiddag...


Livet är nu - inte sen.

Dagen är Din, skapa den!


 

 
 
Hanna

Hanna

4 juli 2011 20:45

Hörde en vis person säga ett citat som gick såhär: "Det finns två stora olyckor i livet. Den ena är att inte få sina högsta drömmar uppfyllda. Den andra är att få det." Utan mål och drömmar är livet meningslöst, men med jämna mellanrum måste en del mål uppnås, annars känns livet bara enformigt och tradigt.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Eva

4 juli 2011 22:00

Sanningens ord...

 
Zizzi

Zizzi

5 juli 2011 15:08

Bra/fint skrivit! =)

http://www.cissan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 25 juni 2011 11:37

             Redan som barn, får vi lära oss att bemöta olika känslor...   Men den dagen vi mister någon som vi håller väldigt kär i våra hjärtan, möts vi av en helt ny och främmande känsla. En känsla som vi inte har en aning om hur vi ...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards