Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Kampen mot cancern!

Av Eva - 18 maj 2011 12:02

 



 



Cancerbeskedet...


En Fantastisk fighter!

22 år gammal är denna fina tjej idag och jag har

känt henne sen hon var 3 år.


                            Roxanna - Sanna  


En härlig, glad, sprallig och jättefin tjej. 

Hon fick beskedet Benmärgscancer / Leukemi

för några år sedan och har sedan dess kämpat och gått igenom

långa, svåra och tuffa behandlingar

Hon är en Underbar tjej, som verkligen Älskar livet och sina nära!

Men att i så unga år,

få ett sån´t tragiskt besked som cancer och sen orka

ta sig igenom allt som det innebär...

Det går inte för oss andra att förstå 

Vad denna tjej behövt kämpa sig igenom.

Alla smärtor och allt lidande.

All den tid hon fått tillbringa på sjukhus, med all behandling...

Sanna fick beskedet strax före jul, för några år sedan.

Den 19 december och den julen

kommer för alltid att sitta kvar i hennes minnesbank..


Det Sanna har gjort är

att på

Egen hand starta en insamling

till Cancerfonden.

Sannas mål är att nå 10 000 kronor.


Jag Hoppas att det överstiger den summan och att

flera av er medmänniskor vill skänka en slant till fonden.

För den har verkligen ett gott syfte.

Kika gärna in på Sannas blogg och följ hennes historia

i kampen mot cancern och även på hennes Cancerinsamlings sida.


http://www.sannasanna.blogg.se


http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=1145


Eller så gör du så här:



SMS:a ordet

BESEGRA (mellanslag) 1145 (mellanslag) DITT NAMN 

/Ex. BESEGRA 1145 LENA LARSSON /

till 72988, så skänker du 50 kronor till insamlingen.


P.S

Du kan även välja att inte skriva ditt namn 

efter insamlingens id nummer.

Då blir din gåva anonym.

D.S

 
 
Ingen bild

Farmor.

18 maj 2011 12:50

Tack snälla Eva att du hjälper Sanna med insamlingen till cancer fonden.Du är en ängel..Kram.

 
Anette

Anette

18 maj 2011 12:52

Undrade först vem Sanna var...men nu ser jag ju fotot på henne som liten och vet precis. =)
Bra att man kan messa in pengar - ska göra det.
Pyssåkram!

http://levermittliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards