Alla inlägg under september 2010

Av Eva - 6 september 2010 23:23

  

Jag har en längtan, en längtan efter hösten nu.

I dag glittrade solen från

en klarblå himmel och det var riktig sommarvärme ute.

Ja visst, toppenskönt var det verkligen..

Men jag är liksom inställd i sinnet nu

på att det ska vara höst.

Höstmyset, mörkret, de ruggiga vindarna,

lövens alla fantastiska färger.

Det vill jag ha nu!

Skrev något på Facebook idag

om att jag längtar efter hösten nu.

Vi verkar inte vara många höstmänniskor,

inte bland mina vänner

i alla fall.  

På hösten då vaknar kreativiteten i mig,

energin flödar och jag har

en massa ideér som bubblar i skallen på mig.


Men just nu har jag någon form av stiljte i skallen.

Totalt urblåst på nåt vis.

Efter de penicillinkurerna jag fick,

blev jag i väldigt dåligt *läs ur uselt!* skick.

På sjätte dagen hände något..  

Jag blev jättesjuk.


Magen krampade, jag mådde illa,

kräktes, feber, frossa, leder och njurar slogs ut.

Jag låg hemma i sängen och feberyrade om att jag ville dö,

för smärtorna i magen var Olidliga.

Benen bar mig inte, all kraft försvann och benen

vek sig under mig.

Första dygnet satt jag på toa med hink i knät

i sammanlagt 16½ timme!

Nästan sjutton timmar på ett dygn.

Tisdag förra veckan var jag till tandläkaren,

natten mot onsdag slog det till.

Så tandläkaren har en teori om att bedövningen jag då fick, tillsammans med de två penicillinsorter jag åt

var orsaken till min förgiftning.

Eller så var det sån "enkel" matematik

att jag inte tålde dessa mediciner.

Jag fick givetvis avbryta båda kurerna och trodde

i min enfald att

jag skulle tillfriskna dagen efter.

Men sirru, den gubben gick inte.

Fem dygn med vätskeersättning..

Jag är ju en vattendrickande människa och skulle

inte överleva utan mina vattenflaskor.

Sista dygnet hade jag nog kunnat ge

nästan vad som helst för att få dricka iskallt kranvatten!

Var ju tillräckligt korkad för att prova vatten redan dag 3.

Haha, en riktig dumskalle är man ju!  

Raka vägen till toan bar det iväg.


Först trodde de på sjukhuset att jag fått tarmvred,

men när jag berättade om medicinerna

så insåg de att det var alla biverkningar

man kunde få, som jag givetvis fick!

Tarmfloran hade slagits ut totalt och smärtorna jag hade,

kan jag inte ens önska den värsta människan jag vet.

I dag kan jag äta vanlig mat, men har fortfarande feber,

njurarna värker och frossa/svettniingar om vartannat.

Tycker det här blev lite väl långdraget...


Först 10 dagars penicillinkur.

3 dagar efter avslutad kur, 

så återkommer infektionen, men denna gång

sju resor värre och jag

förvandlas till Quasimodo i Ringaren i Notre Dame  

Går omkring så, som en vattenskalle i några dygn.

Får två nya penicillinsorter,

svullnaden i ansiktet lägger sig

efter fyra dygn med de nya medicinerna..

Sjätte dygnet med de nya medicinerna, så händer detta.

Jag får akut avbryta båda kurerna.

Så nu j-ar håller Du tummarna och tårna för mig  

Så att INTE infektionen kommer tillbaks,

trots att jag tvingades avbryta medicineringarna.


Men nu klarar jag åtminstone av

att vara uppe på dagarna och i dag var

jag tillochmed på en långtur med Rocky i skogen.

Gick i lugn takt och tog det lugnt...

Men på eftermiddagen framöver två tiden

så slog det bara till igen, skyhög feber, frossa och hela kitet.

Men Rocky måste ut, så jag har ju liksom inget val.


Får ta det väldigt lugnt nu och verkligen

lyssna på kroppens alla signaler.

Jag Måste, för jag vill verkligen bli frisk nu,

så jag kan starta upp med höstpyssel här hemma.

Inte alls nå´t speciellt pyssel,

men det lilla extra höstmyset i fönstren och byta

färger och såna saker.


Om några dagar kanske krafterna börjar

återkomma mer och mer...

Det ser jag fram emot.


Vad min son Jonas, ser fram emot vet jag oxå..

I morgon, Tisdag 7 september fyller han 7 år!  

Vi ska fira honom på lördag, då alla är ledig.

Men givetvis så ska grabben få någon present

 

i morgon bitti när han vaknar..

Så nu ska jag lägga fram det och sedan krypa ner i bädden.

För timmarna går i en rasslande fart

på natten och om 6 timmar så skall jag ju väcka mitt Älskade födelsedagsbarn.  


~Älskade Jonas~


Grattis på 7 års dagen!


 





Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards