Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Fina grejer!

Av Eva - 6 maj 2010 09:02

                                          *Before*

Wow! Kan bara säga Wow wow wow nu!!!  

Det är ju bra med livlig fantasi vissa gånger...

Jag & lilleman skulle baka en vanlig boring sockerkaka, men tänkte att va f-n det är så tråkigt, så vi spånade på muffins,

men samma sak där.

Finns väl inget så tråkigt som vanliga tråk muffins, med nån tråkig fyllning.

Men jag gjorde

egna-påhittade-super-duper-smarriga-tunga-fylliga-saftigt-sjukt-goda muffins!!!

Gjorde dem i stora bullformar i mitt muffins bleck och de blev så kompakta, tunga, mumsigt saftiga bästa muffins jag gjort!

Barnen&mormor inkl. jag själv har ätit dem och det är

sjukt va gott de blev.

Jag tog en ask Ricotta ost i dem och det var väl

den som gjorde dem så saftiga.

Hade aldrig provat Ricotta ost i nå´t bakverk,

ärligt talat så trodde jag att det skulle bli nå´t tok.

Jag har ju bakat med mascarpone ost ,

men tänkte att det här funkar väl oxå..

Mmmmm verkligen!

Men tabben jag gör många gånger

när jag experimenterar i köket

är att jag Inte skriver ner vad jag häller ner i bunken..

Samma sak med mat, jag älskar ju att prova egna varianter,

men sen står jag där som en byfåne och kommer Inte ihåg

vad jag haft i och hur mycket, suck!  

Nu skrev jag upp allt eftersom jag fyllde på

med olika ingredienser.

Vilken himla Tur!!!

Tänk att en sån liten sak som ett extremt lyckat bakverk,

kan förgylla tillvaron så pass mycket.

Så dessa mumsiga ska jag lägga ut på Matklubben här på nätet, där jag är medlem och har några fler egna påhittade recept.

Men måste hitta på nå´t namn på dem..


Har du nå´t förslag?


http://www.matklubben.se


Där finns 74 000 recept från medlemmar! Kanonsida!


I går kväll var jag på Brf´s Årsstämma.

Den började 18.30 och mamma var barnvakt åt Jonte Myra.

Trodde väl att 1½-2 timmar skulle det vara överstökat på..

Men tji den tjabo!

21.30 gick jag och tre andra, för det var inte klart.

Jag visste ju att lilla mammi ville hem och sova.

Men jag hann ut med Mr Felfri oxå, innan hon for hem.

Det drog ut rejält på tiden.


Jag var med i styrelsen tidigare, kom in som suppleant och efter ett år blev jag sekreterare och tyckte det var Mycket intressant med alla kurser som Hsb kostade på mig, juridiken gillade jag skarpt.

Är det nå´t man gillar, så blir det ju automatiskt mycket roligare oxå.

Men till slut räckte inte tiden till, så jag sa ifrån mig uppdraget..

Men nu blev jag invald till Valberedningen...

Vilket är lite pyssel..

Det är ju Valberedningen som ska se till att det finns en

fungerande styrelse, som kan hantera föreningens verksamhet på ett tryggt och bra sätt.

Även se till att förändringsarbeten blir utförda.

Valberedningen skall ju föreslå ledamöter till styrelsens alla poster och presentera dem på stämman.

Så det gäller att ha koll på de boende.  Usch sån´t är lite jobbsamt tycker jag. Men att veta vilken kompetens de har och såna saker, det får man ju bara reda på genom att prata med dem, så det lär ju bli x-antal pratstunder. Valberedningen skall ju vara aktiv under hela året, inte bara under vissa tillfällen.

Valberedningen är liksom nyckeln i det hela och måste analysera hur den sittande styrelsen arbetar..

Kan ju säga redan nu att ordförande är en dam som bott i föreningen sen husen byggdes 1963 och hon är mellan 75 och döden..

Vi ifrågasatte om de hade tittat på lånen, för det var väldigt hög ränta på de lån som finns..

Hon ryckte på axlarna rätt och slätt och svarade:

-"Näe det har vi faktisk inte!"

Hon verkar ju vara lite gaggig, för hon fick frågor från några yngre förmågor som köpt lägenhet i vår förening alldeles nyligen.

Men hon hade ingen koll alls.

Hon verkar ju vara helt ute och cykla,

men tanten blev omvald på två j-la lååånga år.

Henne ska jag ha koll på iaf  

Det är tråkigt att de yngre inte får nå´t att säga till om en sån här gång, när gamlingarna sitter med i styrelsen och inte vill

förändra och förnya ett jota.

När jag var med tidigare som sekreterare hade vi en kanonbra ordförande, men de köpte hus när de fick sitt andra barn, så de flyttade härifrån.

Men med honom Hände det Grejer.

Vi hade superbra personkemi och var på många trevliga helg kurser tillsammans och vi fick igenom många förändringar här.

Men när han flyttade så blev det annan ordförande-en 40-talist..

Som började motarbeta alla nya ideér, fastän ekonomin är Mer än stabil så ska de spara varenda j-la korvöre, som att det vore deras egna pengar.

Jag tappade sugen och hade inte tiden heller, därför hoppade jag.

Men nu ska jag nog ha koll på kärringhålet o se till att de beslut som fattades igår på bl.a förändringsarbeten, blir utförda!


                    * One two Eva come to you..

                  Three four..Better lock your door!*  


                                                  *After*

 
 
Enander

Enander

6 maj 2010 10:48

Hej jag har startat en fototävling på min blogg, kika gärna in och var med :)

http://juliaenander.bloggplatsen.se

 
evavilleva

evavilleva

6 maj 2010 11:34

;) Jag kikade in igår, så jag ska nog kunna leta fram något =) Tack för tipset!

http://evavilleva.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards