Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Eva - 12 maj 2010 10:05

 

I morse klockan 05.15 vaknade jag med ett ryck och pratade för fullt när jag satte mig upp i sängen.

Vem pratade jag med? Minns ju inte ens vad jag drömt, men var väldigt pratglad iaf  .

Log för mig själv och tänkte att "Nu j-lar har det tippat runt" 

Igår kväll tillbringade jag o Jonas några timmar med en energitjuv..

Kan vara därför jag pratade så förbaskat i morse,

var väl upprörd på nå´t   

Den personen är en som suger musten ur mig totalt.

Varje gång vi ska umgås, så tänker jag att Nu blir det annorlunda.. KDB, sa alltid min pappa..KDB=Känn Dig Blåst.

Precis så ÄR det!

Det är ett uttryck som fastnat i min skalle och som jag ofta använder, samma som ordet "Halvtok", det använde alltid mamma när jag var barn och det har följt med i alla år det oxå.

Jonas o jag var på Hälsokontroll på 6års häromdagen, då säger han nå´t till skolsköterskan och jag vräker ur mig till honom just det ordet Halvtok...

Hon skrattade och tyckte vi hade en härlig relation och skön känsla mellan oss. Vilket vi oxå har, vi har en kemi som är helt underbar!

Vi funkar likadant, trots hans låga ålder, samma tokiga galna humor och vi skrattar väldigt mycket tillsammans.

Vi förstår varann utan ord, många gånger.

Jag behöver sällan tjata på Jonas,

allt bara flyter på och han vet hur allt ska vara.

Han är Glad när han vaknar och glad när han lägger sig.   

Tjatar väldigt sällan om något.

Han är bara glad, nöjd, lycklig och så himla positiv till allt.

Sån har han alltid varit.

Jag hoppas fortsättingen blir lika glad och lättsam oxå.

Jag tror vi själva skapar våra liv och vår situation!


Vi har regler och bestämda tider i våran familj och regler följer man.

Lika bra att lära sig som barn, för så kommer det att vara hela livet, regler som skall följas och tider som skall passas.


Många har jättejobbigt med sina barn som vill spela spel,

sitta vid dator, äta godis fast det inte är lördag, tjata&bråka om grejer på affärer, ha svepskäl för att inte lägga sig, borsta tänder, klä på sig och vice versa.

Men jag vill INTE ha det så!

Kläder plockar vi fram på kvällen - Jonas tar på sig det på morgonen, utan surr från mig.

Lördagsgodis har vi alltid haft och nå´t annat finns inte.

Det var likadant för Jennie som liten oxå.

De är nöjda med det och både barn och vuxna mår bra av rutiner.

För drygt två år sen så införde jag speldagar och det är tisdag, torsdag och lördag.

Tisdag efter klockan 16 och fram till 18, likadant på torsdag.

Men då går det bort cirka ½ timme där till att äta middag.

Så det blir cirka 1½ timme varje tisdag och torsdag.

Lördagar är beroende på Vad vi har inplanerat, är det dåligt väder så blir det mera spel, men vi har ju alltid hundpromenader i skogen på dagens rutiner,

så det blir ju aldrig en heldag framför ett spel för honom.

Men visst har han försökt nån gång när mormor hälsat på att han "Vill visa mormor hur spelet funkar", men OM jag skulle rucka på mina regler så blir det ju att då vet han det tills

nästa gång och nästa och nästa..

Så då svarar jag att

"Nej det blir inget spel, mormor får hälsa på dig på en speldag istället".

Sen trycker mitt samvete på, men jag vet ju att det blir det bästa i det långa loppet-Att hålla sig till reglerna!

De stunderna när dåliga samvetet ploppar upp,

är det bara att bita i hop. Det går ju över.


I går skulle vi iväg efter middagen och då satte Jonas igång och skulle busa med syrran, som skulle göra sig klar för att träffa killen sin och hon fick vackert avbryta alltihopa.

För det blev en fight med mycket tok och givetvis ville både jag och Rocky vara med och leka.  

Till slut så härjade vi som barn allihopa, men det är så himla Kul!

Det Ger så mycket att mitt upp i all vardags tristess bara få bete sig som galningar.

Rocky älskar när jag skrattar och tokar mig, för då vet han att det blir en massa bus. Jag brukar jaga honom inne ibland, så han galopperar som en häst runt runt.

Tjejen som bor under undrar nog vad vi gör i bland,

för Rocky har en sån där repknut med en massa knutar på  

som smäller och slår i golven när han leker, för han Älskar ju när jag jagar honom. Ute leker jag mycket kurragömma med honom och mycket Sökning, så han får jobba med sitt lilla vackra huvud oxå.

För vackert det är det ju, det vackraste som finns för mig!  


Jag sitter nu och väntar på att min läkare ska ringa upp mig, angående provsvaren.

Sedan blir det en tur till skogs med Unge Herr Rocky och sen ska jag träffa en mäklare idag, ska bli spännande att höra Hur det ser ut

på marknaden för det jag är ute efter..

För så här är det...

Trots umgänge med en enorm Energitjuv i går, så känner jag idag en inre styrka och den ska jag ta tillvara på, för


  Just i dag känner jag Mig Stark 


 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards