Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Eva - 3 maj 2010 23:45


 


http://www.youtube.com/watch?v=HGC003Xz3CY


Jag ser upp mot himlen,
undrar var Du finns?
Har Du det bra?
Jag ser upp mot stjärnorna,
var finns Du
nu?
Kan Du se mig & min saknad?
Kan Du höra mitt rop inuti i mig?

Kan Du höra min bön?
Hur kunde det få bli så här, tiden går men
det läker inga sår!


Tyst om natten, hör jag i bland Din röst och känner

en vind av din doft.

Men hålet inuti mig och smärtan av saknad

finns fortfarande kvar.

Saknaden, Tomheten och Tårarna nästan kväver mig i bland.


Det är så Tomt här utan Dig!

Jag tänker på Dig jämt och saknar Dig och Allt Fint vi hade!

Jag önskar jag kunde hämta Dig tillbaka!

Tack för skratt, kärlek, bus, samhörighet,

gemenskap, glädje, tårar, allvar, tro och hopp.

Tack för allt det vackra vi fick tillsammans.


Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag.
Någonting alldeles oväntat sker, & livet bli
aldrig detsamma mer!

Vår kärlek skall leva kvar i evig tid.

Din kamp och smärtor finns inte mer.

Du funnit frihet och ro,

det är mitt hopp och min tro.

Underbara Du, jag önskar ingenting

annat än att Du vilar i frid.


Trots att snart ett år gått...
Så har det inte läkts några sår.

Nu finns endast frågor kvar, om livets ändamål.  


Jag släpper gråten fri och känner hur mycket lättare det kan bli.

I alla fall för en stund,

så jag i natt kanske får en blund.

Med mina ögon blå, är det till Dig i himlen jag blickar då.

När jag på morgonen vaknar är kudden våt och enbart

tanken på Dig,

får mig att falla i gråt.  


 


  Älskar Dig!

      Saknar Dig!  


Du Finns För Evigt i Mitt Hjärta!


http://www.youtube.com/watch?v=GMW-m2eV0QI


 

Av Eva - 3 maj 2010 11:58


I går var jag&Jonte med mormor på IKEA..

Vilket bra ställe det är!

Jag skulle nog kunna gå där en hel dag.

Fastän jag har IKEA så nära, så är det inte ofta jag åker dit.

Nu skulle jag byta några lampskärmar

 

och sen till


http://www.birstacity.se/


Birsta City och byta shorts åt Jonte Myra..

Men hittade en jacka  

tre par shorts  

Dessa i svart+ett par i beige.

5 t-shirts    

2 sommarlinnen åt honom.

Så det blev ett gäng timmar som svischade iväg där.

Birsta City och Ikea tar lång tid att utforska för oss kvinnor..

Det är så kul att handla till barnen.  En feelgood känsla.

Tiden går så fort när man ska strosa runt i olika affärer,

ungefär som när man satt ner rumpan på stolen och kört igång Facebook...


Facebook, hur kul är det då?

Det händer inte ett j-la dugg där, men likt förbaskat så har det nån dragningskraft som gör att vi fastnar där, timme efter timme.

Datorn står på, ser på tv en stund, kollar facebook i reklamen,

går ut med doggen, kollar av facebook innan man gör natta, men VAD har hänt under tiden då egentligen?
Näe inte ett skvatt!

Hur kan något så urbota tråkigt ha sån dragningskraft?

Fördelen med Fb tycker jag är att jag hittat så många vänner från förr och även nya vänner.

Men inte vet jag hur kul det är annars,

men på nå´t vis älskar jag och alla ni andra att vara inne där.


Mormor hade inte träffat Jonas på en månad, sista gången var när jag bjöd hem henne o gubben på mat.

Så hon frågade om hon kan få låna hem Jonas nästa helg.

Japp, det Får hon! Men åhhh vad konstigt det kommer att bli...

Längesen jag hade så lång tid, som en hel helg utan min myspropp.


Mormor&gubben hennes har renoverat hemma nu en tid,

tapeter o golv, nytt i hall, kök och sovrum-så det har varit kaos med grejer överallt.

Men nu är det nytt, rent&snyggt igen, som det alltid är

hos min mammi.

Hon har aldrig ett dammkorn hemma och det kan ju vara därifrån jag fått mitt städsinne.

Jag är precis likadan, avskyr att ha Ostädat.

Inte för att det händer så ofta, men när det väl gör det så åker trasor fram direkt. Jennie är likadan Jonas oxå, trots sin låga ålder så vill han ha städat omkring sig, det blir nog precis som man är van vid hemifrån. Eller så kanske det blir precis tvärtom.

men just nu har jag Ostädat...Putsade fönster i vardagsrummet i går eftermiddag- det är 22 j-la rutor där inne  Hate it!

Så nu ska jag ta mig an att stryka gardiner och få upp dem och en del lull lull.

Jag började riva ut saker i ett av badrumsskåpen igår,

så där blir det röjning, samt ska ta mig an några garderober idag,

så här blir det

Operation Utrensning!!


Det ger en sån himla skön känsla efteråt...

 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards