Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Eva - 11 maj 2010 10:30

    

Läste morgontidningen och tog  morgonkaffet ute

i solen i morse, åhh äntligen kommer den efterlängtade solen   fram och ler glatt mot oss.

Det ger sån energi när den strålar.

Igår var det mulet, kallblåst och regn och idag har det tvärvänt.

Så najjjjs!

Jag har vaknat klockan sex varje morgon nu och varit tvärpigg,

inte likt mig alls.

Men skönt är det.

Ändå har jag inte alls kommit i säng i tid på kvällarna.

Igår kväll satt jag och skrev brev, är på sidan 43 i det brevet och lär väl fortsätta ett tag till på det innan jag postar det.

I morse när jag var ute med Rocky så klev jag i hundskit Igen  

F-n, det är så svårt att få bort stanken från skorna, bläh!

Varför ska det vara så förb-at svårt att plocka upp efter sina hundar??

Det är ju Äckligt!

Sen de som plockar upp skiten och slänger påsen bredvid, VAD är vitsen med det?

Ska det vara så äckligt och ansträngade att ta med sig påsen till en soptunna eller hundlatrin som finns uppsatt här och var?

Jag fattar det Inte.Det är ju era "Små   Älsklingar"..

Visa det då för fasiken!

När Jonas är ute med mig så får jag vara vaksam o säga till honom:

-"Akta kliv inte där, det är hundskit överallt!"

Vi får parera mellan högarna som ligger här&där.


Här omkring där vi bor finns det flera hundlatriner uppsatta och det finns soptunnor.

Eller så är hundägare här runtomkring slöare än på andra ställen!

Jag tycker det är märkligt att vuxna människor

inte har nå´t sunt förnuft.


Idag var det skriverier i tidningen om ännu en Rottis, som bitit sin matte på en utställning, så den måste avlivas.

Hunden var 5år och hon hade haft honom i 1år.

Tagit hem honom från Serbien..

Hon- Den nya ägaren  har ju inte en aning om VAD den hunden upplevt i sina fyra tidigare år...

Obehagligt när såna saker händer.

En del skyller på rasen och visst kan det vara så,

att många är sönderavlade.

Men mycket har oxå med hundägaren att göra.

Har du inte den tilliten och respekten till och från din hund, då kan det sluta illa.

Det är en Ömsesidig Respekt och Samspel mellan hund och ägare som är a och o, gällande Alla hundar, Oavsett ras.


En kille jag mötte i skogen häromdagen höll på att trigga igång sin hund att nästan fälla ett träd, hunden var helt galen och även hans husse.   

Vet inte vilken ras det var,

men nån amstaff/pitbull variant såg han ut och vara.

Kamphundarna avlas ju fram för

sk. Gameness, som ska vara låg rädsla, smärttålighet och kamplust.

Han uppfostrar ju sin hund till att få fram den där maktkampen som de vill ha, många av dessa yngre grabbar som skaffar såna hundar. Sen kan de inte hantera dem och säljer dem vidare. Vansinne!


Jag blev riktigt rädd och Rocky stod o tittade på dem.

Så jag genade ner rätt in i skogen,

för den hunden var lös utan koppel..

Ville inte att han skulle se oss.

Han var så inne i det han gjorde, så han kände säkert lukten av Rocky,  men han visade ingenting. Han hängde i trädet som en apa och fradgan rann ur munnen på honom.   

Jag lockade med mig Rocky kvickt därifrån.

Lite skärrad blev jag.

Tur att Rocky inte är skällig av sig,

för då hade vi väl haft den där träd apan i hälarna!


Igår fick Jennie&jag hem våra beställda kläder.

Lyckan den var Total!!   

Skor&jacka passade oss båda som handen i handsken.

Limegrön 2117 of Sweden jacka till mig &

Rosa softshell Peak jacka till kära dottern.

Rosa Converse åt henne och svarta åt mig.

En vän till mig beställde oxå svarta Converse till sin dotter,

så de ska jag försöka hinna iväg och leverera till henne idag.

Åhh vad nöjda vi blev!!

Tack Henke,  LOVE YOU!!  

 

   


Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards