Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Vems behov?

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                     


Vi människor är expert på att krångla till saker.

Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker

vi vet att vi själva mår bra av.


Just den biten är jag dålig själv på,

men börjar lära mig mer och mer att

stanna upp och bara njuta av stunden.


I bland kommer jag på mig själv när allt går i hundranittio knyck

från morgon till kväll att, Just ja...

Det var så här jag inte skulle göra mot mig själv.

Men gamla inkörda spår är så lätt att haka vidare på.


Vissa gånger vet vi nog inte själva vad som är bäst

för oss och vad vi mår bra av.

Då gäller det oxå att stanna upp och bromsa

sig själv lite och fundera på Vad det är vi själva vill.

Vill jag göra det här valet i livet?

Hur vill jag spendera min tid?

Hur ska jag göra för att må bra?


Vi har så höga krav på oss själv och vill att

allt ska vara 100% bra/perfekt.

Men allt behöver ju inte göras just nu.

Vissa saker kan ju faktiskt få skjutas upp.

Jag har lovat mig själv varje år runt nyår att

jag ska bli bättre på att gå ut och roa mig,

dricka mer alkohol och koppla av.

Skrattretande, för jag bryter det nyårslöftet varje år.

Måste nog börja tänka på nya saker...


Vad gör jag då för att må bra?

Jag har börjat lära mig att koppla av och Ta mig Egen tid.

Vilket är värdefullt och jag märker att jag blir mer harmonisk av det.

Även om det så bara är att jag tar mig

ett varmt bad i lugn och ro, läser en bok, leker med barn och hund, spelar spel med min grabb, sitter o pratar med min dotter,

ser en film en kväll, går i skogen och bara njuter av tystanden.

Men för Mig är det mycket värdefull tid!


Jag har alltid varit väldigt mån om alla andra och alltid

satt mig själv i sista hand.

Alla runt omkring mig ska må bra och trivas.

Vänner med sina problem.

Vänner som vill prata av sig om ditten och datten.

Familjen som Alltid haft full service /All Inclusive av mig,

som fixar o grejar allt för deras välmående...

Nu har jag minskat ner på det en bit och visst sitter det

långt inne i bland för att jag ska hejda mig själv med all service..

Då jag får dåligt samvete om jag inte gör 100% för alla.

Men jag försöker bita i hop och tänka att "De fixar detta själva".


Är jag ute med hunden så lämnar jag mobilen hemma vissa gånger,

jag kan inte vara anträffbar dygnets alla timmar.

Lägger jag mig i badet, lämnar jag mobilen i ett annat rum.

Men då kan jag ha en massa sms och obesvarade samtal.

Om det nu är så viktigt för den personen som ringt

under min lilla Egen tid, då får den personen ringa mig igen.

Jag har liksom ingen jour skyldighet, tycker jag.

Vilket många tror i bland.


Men jag gör detta för min egen skull och mår bra av det.

Jag måste få bestämma över det själv.

Visst, jag är en kvinna med Enormt Stort hjärta och månar om alla.

Men även jag måste få ha egen gräns.

Sen om det stör andra, så är det deras problem.

Jag är bara en människa av kött och blod jag oxå.

Ingen maskin... 


                 

         


Jag tänker stanna här och vara närvarande i min tid här och nu.

För livet springer i väg i en rasande fart och jag vill inte

missa mera av det.

Vill kunna tänka på mig själv lite mera.

Inte bara på andras problem,

för då missar jag ännu mera av mitt eget liv.

Det känns som att jag har missat tillräckligt.

Ibland måste vi säga Nej till någon annan och andras behov,

för att kunna säga Ja till oss själva.


Jag vill Leva lite, innan det är försent...

Jag vill skapa en riktning i mitt liv.

Att skapa balans i livet handlar även om

att skapa balans hos oss själva...


Jag har egna Lyckopiller och det är mina barn och min hund.

Vad livet sen har att erbjuda mig, det återstår att se...




 


 
 
linn

linn

23 juli 2011 17:59

Hej fin blogg kolla in min

http://www.linzha.blogplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Av Eva - 25 juni 2011 11:37

             Redan som barn, får vi lära oss att bemöta olika känslor...   Men den dagen vi mister någon som vi håller väldigt kär i våra hjärtan, möts vi av en helt ny och främmande känsla. En känsla som vi inte har en aning om hur vi ...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards