Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Eva - 17 maj 2010 21:34

 


Dagen har rasslat iväg i en rasande fart.

Tider som ska passas på fm och sen hem vid elva,

drog i väg till skogen med

Doggy Dog och kom hem strax efter två.

Solen började värma så skönt efter

någon timmes vandrande i skogen.

Fick plocka av mig jacka och vika upp byxorna,

för det blev riktigt härligt varmt mitt över dagen.  

Jag hämtade Jonas tidigt, runt två idag.

Så han fick ta sin mellis hemma istället och

han var så nöjd med att få gå hem lite tidigare.


Eftermiddagen blev dock lite körig,

för hundkursen hade flyttats från förra veckan tills i kväll,

samt att Jonas har judo träning på måndagar.

Så mormor följde med Jonas på judon

idag och hon tog även med sig sin väninna,

så de hade säkert

ett trevligt kacklande medans Jonas tränade


Sedan kom Jörgen, en kompis o hälsade på,

så då blev det kaffe o en timmes pratstund.

Strax efteråt kom mormor o väninnan hem

med Jonas från träningen och då

blev det ju kaffe med damerna oxå.


Jag hade tack och lov förberett middagen.

Paprikan var skuren i bitar och kycklingen

marinerad och stekt.

Tur att jag är utrustad med framförhållning.

Det var bara att koka och reda såsen och koka pasta.

Det blev pasta med paprikasås och marinerade kycklingfileér.


Mumma tyckte hela bunten, inkl jag själv.

Men i bland blir jag så  trött på min egen mat..

Barnen blir nog aldrig less på mammas mat och tur är väl det.

Men ibland tryter fantasin...


Jag försöker göra en matsedel för en eller två veckor,

men i bland önskar jag att jag fick en

matsedel framför mig med förslag på maträtter,

*Förslag mottages tacksamt*...

eller ännu bättre...

Att någon gång få sätta mig

vid ett dukat bord och maten serverad.

Jag är ju med i Matklubben här på nätet och där finns

runt 80 000 recept!

Men jag vill ha det i skallen.

Det ska liksom sitta där inne och göras utan recept,

det är det bästa i vardagen i af.

På helgerna är det ju annat,

för då finns en helt annan tid att förbereda och fixa.


Men det är ju i af roligt och tur är väl det,

annars skulle nog barnen få leva på

blodpudding, snabbmakaroner och färdiga såser.

Nope inte mina barn, inga halvfabrikat.

All mat gör jag själv och jag gillar ju att laga mat och baka.

Hoppas någon av mina arvingar oxå får det intresset.

Jonas är med mig i bland och måttar när vi ska baka, men han gillar inte att vara med och fixa mat.

Förhoppningsvis så kommer det..

Jennie hon Kan ju fixa om hon bara vill, men det är ju alltid jag som Gör det, så då blir det ju enklast.


Idag vid middagsbordet så säger Jonas.

-"Mamma, när jag blir pappa då ska

mina barn komma på våren.."

Jaha, varför då? undrade jag..

-"Jo, för då hinner de få mycket mer

sol och varmt än om man föds på hösten som jag,

för då missar man hela sommaren."

   Go hjärtat mitt!! Vilka funderingar!   

Innan jag gör natta nu,

så ska jag tassa in till

min lilla   Myskuse och pussa pussa pussa

på honom, där han ligger och snusar så sött.

med min stora   Myskuse ska jag göra likadant,

men hon sitter vid datorn i sitt rum

just nu i skrivande stund,

så jag ska pussa pussa pussa på henne i af.

Önskar dig en god natts sömn och mig

själv oxå för den delen...




 
Av Eva - 17 maj 2010 10:39

 


En trött förmiddag, vaknade halv sex och sen dess har jag varit så seg. Allt gick på rutin i morse och när jag skulle ut med Rocky kände jag mig som en zoombie, men nu har jag fått i mig min Kyäni, Fx, ett par flaskor vatten och c-vitaminer, så jag börjar gå till mig känns det som.

Men det är märkligt hur mycket dålig sömn påverkar. När jag var i

20 års åldern...*ett minne blott...*

så sov jag max 3-4 timmar per natt, jobbade heltid, stängde butiken 18.00, räknade kassan släckte ner, gick o bankade och sen gick jag till min kvälls städning som jag hade tre kvällar i veckan och så höll jag på i många många år. Hur sjutton orkade jag då?

Idag är jag  stenad när jag sovit dåligt några nätter.

Sovit jättedåligt hela helgen och drömmer bara en massa tok.

Jag vaknar av minsta lilla, trots öronproppar  och sen kan jag inte somna om.


Kanske jag ska ta en sväng till Hälsokost och kolla om det finns nå´t i sortimentet, som jag kan få sova gott på.

Testade Valeriana därifrån för många år sedan, men ärligt talat minns jag inte ens hur och om de funkade, vilket måste betyda att där minnet suttit, är numera en befintlig grop..


Försöker liva upp minnet med korsord då och då, men nu har det blivit dåligt på den fronten oxå, det går i perioder.

Men förmodligen är det för mycket som snurrar i skallen numera,

det blir ju så i bland... Men det blir kanske lugnare framöver och då får jag minne som en fiskpinne..  


Helgen har passerat i en rasande fart, vi har varit på

Custom&Hot Rod mässan

http://www.sundsvallshow.se

Där fanns enormt mycket ögongodis!

Inte för att jag är speciellt intresserad av varken bilar eller mc,

men när de är så där välvårdade och välskötta,

så är det verkligen ögongodis!

Oxå träffade jag ju trevliga vänner och det är mycket värt.

Alltid så känner man ju någon på såna här stora evenemang.

Men det fanns en väldigt speciell motorcykel där och jag var ju tvungen att fota den...

Mannen som byggt den var givetvis oxå där och berättade om sin skapelse..

Till sist var jag tvungen att fråga Ägaren/Byggaren om han kommit på dessa ideér i nyktert tillstånd?

"-Jajamensan, jag har varken använt narkotika eller alkohol"

...påstod han.

Jodå, mannen såg rejäl & ordentligt ut och hade full kontroll och berättade glatt om sitt bygge, men det var verkligen en speciell skapelse.             

Många av såna här utställnings hojar är ju inte körbara,

men denna är det.. Motorn sitter under sadeln och ägaren är med i en Mc klubb i Södertälje, så den måsta vara körbar.

Det var villkoret för att vara med där, sa han.

Helt otroligt vilken skapelse! Fantasin är det nog inget fel på.

Glasbubblor, hur  man kan ens tänka tanken?

Det finns inte en enda rak linje på hojen. Galet och väldigt Unikt!


Min dotters pojkväns farbror, hmm det lät krångligt..

Min blivande mågs farbror/låter bättre..

Har en Hot Rod,

som han oxå hade ställt ut.  

Oxå fick jag en favorit, bland alla bilar...

Nämligen denna Mercury!  

   Wow!!

Jonas fick vara fotograf och sen fick han själv en favorit

som studsade på utställningen..

   

Det fanns enormt fina skapelser att kolla in och alla fick en röstningslapp, när man betalade entré, så vi röstade på varsin bil och strövade runt en stund.

Sedan åkte vi till Birsta och köpte sommar sandaler till Jonte.

Det blev två par, samt ett par foppa tofflor.

Jag är inte så förtjust i Foppa tofflor, det är så j-la fula  !

Men praktiska att bara kippa in små fötterna i, för lilleman när han ska ut på gården o leka eller springa över till kompisen,

så det blev ett par såna i sommar oxå.

Skopunkten är ju ett kanonställe, med sitt erbjudande

Köp 3 Betala för 2.

298 kronor, för 3 par skor, inte illa.

Foppa tofflorna kostade 79kr, men de fick vi på köpet.

På kvällningen gick

Jonte och jag och hälsade på hans fritidsfröken,

min f.d Smyckes kollega.

Hon sålde ut sina smycken till ½ priset och visade

även sommarens kollektion,

dock inte till halva priset.

Hon ska lägga ner verksamheten hon oxå,

man lessnar för det är mestadels kvällar som man måste i väg på och ha visningar/homeparties.

Knappt nån förtjänst heller och det är ett himla pyssel med allt.

Så det blev lite shopping till mig och dottern där   

Det är ju så kul att byta smycken efter humör, kläder och väder!

Jag har ju själv massor av smycken

sedan jag själv sålde men det är ju alltid sååå kul med nytt!

Köpte en smyckesklocka, som jag antigen kan hänga i en

väska eller i en kedja runt halsen.

Den har jag gluttat på förut,

men inte känt riktigt för den,

men det gjorde jag nu och det fanns en enda kvar.

Det stod "Eva" på den...


 

      

Ett par "trassel" hängen blev det oxå.

Lyckades oxå hitta ett hänge i orange färg, men det var så litet.

Det finns få smycken i just orange färg.

Men nu börjar folk våga använda lite mer färger. Tack och lov!

Just på sommaren är det fräscht med lite starka färger.

Jag älskar orange och jag slog till på det lilla hänget oxå,

men det tillhörde sommarens kollektion,

så jag får vackert vänta två veckor på det.

Några kedjor köpte jag och gjorde beställning på några.

Ett hänge i rosa, lite somrigt och fint.


 


Små ting kan ge sån glädje i bland...

I alla fall för oss kvinnor. 

Männen däremot, blir nog inte så glada över smycken..

Däremot sex är väl männens "glädjestund"...

Själv är jag nöjd med Lite  , så det blev smycken till mig!!!



 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards