Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Om du föds på hösten,missar du all sol...

Av Eva - 17 maj 2010 21:34

 


Dagen har rasslat iväg i en rasande fart.

Tider som ska passas på fm och sen hem vid elva,

drog i väg till skogen med

Doggy Dog och kom hem strax efter två.

Solen började värma så skönt efter

någon timmes vandrande i skogen.

Fick plocka av mig jacka och vika upp byxorna,

för det blev riktigt härligt varmt mitt över dagen.  

Jag hämtade Jonas tidigt, runt två idag.

Så han fick ta sin mellis hemma istället och

han var så nöjd med att få gå hem lite tidigare.


Eftermiddagen blev dock lite körig,

för hundkursen hade flyttats från förra veckan tills i kväll,

samt att Jonas har judo träning på måndagar.

Så mormor följde med Jonas på judon

idag och hon tog även med sig sin väninna,

så de hade säkert

ett trevligt kacklande medans Jonas tränade


Sedan kom Jörgen, en kompis o hälsade på,

så då blev det kaffe o en timmes pratstund.

Strax efteråt kom mormor o väninnan hem

med Jonas från träningen och då

blev det ju kaffe med damerna oxå.


Jag hade tack och lov förberett middagen.

Paprikan var skuren i bitar och kycklingen

marinerad och stekt.

Tur att jag är utrustad med framförhållning.

Det var bara att koka och reda såsen och koka pasta.

Det blev pasta med paprikasås och marinerade kycklingfileér.


Mumma tyckte hela bunten, inkl jag själv.

Men i bland blir jag så  trött på min egen mat..

Barnen blir nog aldrig less på mammas mat och tur är väl det.

Men ibland tryter fantasin...


Jag försöker göra en matsedel för en eller två veckor,

men i bland önskar jag att jag fick en

matsedel framför mig med förslag på maträtter,

*Förslag mottages tacksamt*...

eller ännu bättre...

Att någon gång få sätta mig

vid ett dukat bord och maten serverad.

Jag är ju med i Matklubben här på nätet och där finns

runt 80 000 recept!

Men jag vill ha det i skallen.

Det ska liksom sitta där inne och göras utan recept,

det är det bästa i vardagen i af.

På helgerna är det ju annat,

för då finns en helt annan tid att förbereda och fixa.


Men det är ju i af roligt och tur är väl det,

annars skulle nog barnen få leva på

blodpudding, snabbmakaroner och färdiga såser.

Nope inte mina barn, inga halvfabrikat.

All mat gör jag själv och jag gillar ju att laga mat och baka.

Hoppas någon av mina arvingar oxå får det intresset.

Jonas är med mig i bland och måttar när vi ska baka, men han gillar inte att vara med och fixa mat.

Förhoppningsvis så kommer det..

Jennie hon Kan ju fixa om hon bara vill, men det är ju alltid jag som Gör det, så då blir det ju enklast.


Idag vid middagsbordet så säger Jonas.

-"Mamma, när jag blir pappa då ska

mina barn komma på våren.."

Jaha, varför då? undrade jag..

-"Jo, för då hinner de få mycket mer

sol och varmt än om man föds på hösten som jag,

för då missar man hela sommaren."

   Go hjärtat mitt!! Vilka funderingar!   

Innan jag gör natta nu,

så ska jag tassa in till

min lilla   Myskuse och pussa pussa pussa

på honom, där han ligger och snusar så sött.

med min stora   Myskuse ska jag göra likadant,

men hon sitter vid datorn i sitt rum

just nu i skrivande stund,

så jag ska pussa pussa pussa på henne i af.

Önskar dig en god natts sömn och mig

själv oxå för den delen...




 
 
 
riesling

riesling

18 maj 2010 20:28

Men åh, vilken omtänksam far han kommer att bli. Han har redan tänkt ut att man får mer sommar om man föds på våren. Det ÄR ju så sant!
Ibland blir jag förvånad över vilka bra saker barn tänker - vi måste lyssna mycket på våra barn :-)

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Katie Grün

Katie Grün

19 maj 2010 19:24

Rubrik texten är så sann!

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards