Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Eva - 5 maj 2010 09:43

 


Morgonpigg är jag definitivt inte.

  Huga vilket troll jag är på morgonen...

Jag Avskyr när klockan ringer och har den på två olika alarm tider...

Men när jag väl är uppe, så funkar jag hyfsat även om det tar sin tid.

Säger gomorron till min morgonpigga solstråle Jonte Myra som redan sitter i soffan och kollar barnprogram.

Påklädd & redo för dagens bravader,

sitter han och väntar på frukost, halvtok..  

Jag vaknade 05.50 och då satt han redan

på första parkett framför tv´n...

Jag kör i gång kaffebryggaren som jag alltid laddat o gjort klart kvällen före.

Hämtar tidningen och växlar några ord med Jonas  , som säger:

-" Du är verkligen trött i dag mamma."

Mmmm mumlar jag tillbaka, fixar frukost åt honom och Jennie som inte klivit upp ännu.

Jag hämtar mitt kaffe, tar med mig morgontidningen går

ut på ballen o sätter mig i solen.  

Kanonfint väder idag, Äntligen!!!


Men...Vad är detta???   

Wow, hittade en artikel som verkligen

fångade mitt intresse och fick mig att vakna till liv direkt..

Åhhh många tankar snurrar nu....

Ringde ett par samtal och sen var både

hjärnan och kroppen i gång idag.

Oj, kunde jag verkligen vakna så kvickt?  

Så nu blir det till att kolla upp lite saker i dag och att fixa lite.

Turbanen med hårinpackningen på skallen åkte

snabbt av nu och sen in i duschen och ut med kärleksvovven.


I kväll kommer mormor och skall vara med Jonte.

Jag ska på Brf Årsstämma och då kommer mormor gladeligen och tillbringar några timmar med barnbarnen 

-Wish me luck today!  


 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards