Alla inlägg den 1 april 2010

Av Eva - 1 april 2010 07:30

 

Sitter här och väntar på att Vård Centralen skall ringa..

"Mellan halv åtta och nio ringer doktorn", fick jag besked om igår..

Jaha, bara att avvakta då, för han ringer väl två minuter i nio. 

Jag som Älskar att vänta...  


Vilket urbota tråkigt väder vi vaknade till i morse!

Regnet öser ner från en öppen himmel.

Känns så där lagom roligt att vara hund ägare idag.

Dags att leta fram gummistövlarna nu när

April månad börjar sjunga upp sitt icke stämningsfulla väder/Oväder.

Visserligen har det väl varit "April väder" en bra bit tillbaka inpå mars månad oxå,men nu börjar regnet visa sig mer och mer.

Men med gumistövlar på nu, blir det nog väldigt halt att gå...

Får väl kämpa på med mina trekking kängor ett tag till.

De är ju inte hala iaf, men lite rädd att jag förstör dem i blötan...

Men idag får jag se"solen" även om det regnar..

Tänkte ta mig en sväng till Solariumet i kväll.

Det är så skönt med den värmen på min värkande kropp.

Är det bara solbrännan jag vill åt, så tar jag ett stå solarium på 8 minuter.Men nu blir det ligg solarium, för kroppen behöver värmen.

30 minuter klarar jag sällan av, tålamodet tryter...

Men 15-20 brukar funka. Men det är inte bara värmen jag vill åt.

Jag vill ju ha lite färg nu när våren är i antågande, visserligen så vill jag Alltid ha lite färg, men just den här årstiden, så känner jag mig betydligt piggare med en lite Tan färg..

Apropå Tan..

Min Älskade vovve, Rocky och jag är nog ganska lika i alla falll..

Hans färger är "Black and tan"..Jag är svarthårig och blir snart Tan.

Då blir vi två Black and Tan!  

Mina små grabbar kallar jag vovven och sonen..

De är solstrålarna i mitt liv!

Båda två är Glada, Livliga, Busiga och helt fantastiska!!!

Men namnen sitter långt inne i benmärgen..

I bland kallar jag Rocky för Jennie..Ibland för Jonas och även Alex får han heta ibland. Då får jag skylla mig själv att han inte lyssnar.  

Men som sagt var...Kärt barn har många namn...

Jovisst Är det Så! När mina barn gått på dagis, så har jag haft många olika smeknamn på dem när de sprungit emot mig och hoppat upp i famnen på mig, när jag hämtat dem.

Då kommer rent spontant det första ordet man har i skallen.

"Kärlekskropp, gohjärtat, myskusen, myspropp, mammas lilla korvbarn, grodhjärta, rottetott kropp, nassenussing,rottetott"...mfl..

Varifrån får man såna konstiga ord???  

Samma sak med de hundar jag haft-En massa olika tilltalsnamn blir det, allra helst när vi brottas och leker.

Rocky älskar att busa och brottas med mig.

En dag höll vi på och lekte, så jag hade jätte ont i ena armen,

för han har inte riktigt kommit på

Hur hårt/lätt man Bör bita när man leker...

Så det skär genom märg och ben vissa av hans bett.

Lite lustigt är det, för nu är min arm från handleden till armvecket full med blåmärken.Men det gör detsamma, vi hade ju roligt när vi lekte.

Det har vi Alltid!  Min myspropps Rocky  ....

Men han är Stark, ett rejält muskelpaket, så jag får nog ta och kämpa på att    för att bygga upp mer styrka i armarna.  

Men jag har anmält oss till en kurs, för han är en tjurig liten..stor vovve som tror att han ska få gå fram och leka med precis varenda hund vi möter...Nu köpte ju jag honom "begagnad" och det är lite svårare att lära en stor hund på egen hand, tycker jag. En valp lär man ju själv allt från början...Så vi skall börja kurs med honom nu i April månad,

känns jättebra.

http://www.amnishundhus.se/

Det mår både Rocky och vi hans flock bra av.

Då skall även barnen få gå med på dessa kurser.

Nu väntar vi på att gräsmattorna skall bli gröna och att solens strålar skall börja värma oss, det går i alla fall mot Ljusare Tider  

Men det är "Tuffa tider" ibland...

Nu väntar jag på samtalet och sen ska jag

"tuffa"mig ut i motionsspåret

med en av mina favvo killar-Rocky.

 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards