Alla inlägg den 5 april 2010

Av Eva - 5 april 2010 23:45

 

Var är våren?

I dag snöar det...5 april, Annandag Påsk.

Ja ja, vädret går ju inte att påverka.

Men vad är det som går att påverka då?

Humöret givetvis.. Det kan vi ju påverka själva.

Men alla dagar funkar det inte, i alla fall inte för mig.

Jag Vill kunna påverka..  Men det är som en tickande bomb inne i skallen på mig.

Det dunkar, värker, slår som en klubba inne i skallen.

Synen blir dimmig och känner mig yr.

Vad sjutton är det för fel???

Ungefär varannan dag ploppar det upp som en påhälsning, en påminnelse att jag har en skalle...

Migrän kanske? Måste nog Googla på det, för jag vet inte hur migrän visar sig.

Det har hållt på så här nu en längre tid, vilket är frustrerande,

för livet blir så svårt att planera.

Satt och väntade på att läkaren skulle ringa upp mig häromdagen...

När jag svarar så säger en myndig stel stämma:

"Det händer en gång på hundra och nu blev du drabbad"..

-Vad?????

-"Lab har blandat ihop dina blodprover med någon annans, så du får komma efter Påsk och lämna nya, jag skriver in dig här vilka prover du skall lämna."

Men Puckon!!! Jag satt där i FEM j-la timmar förra gången som ett növel!

Den dagen hade jag bestämt träff hemma hos mig med en kompis vid lunch tid, men när jag satt på lab och väntade så kollade jag klockan..Skrik och Panik!! Där sitter jag och vi skulle ses hos mig om typ fem minuter...

Jag fick messa henne, då satt hon i bilen på väg till mig redan.

Så j-la typiskt.

Jag bokade in tid med kompisen och drog till lite extra på timmarna för att jag tänkte att det lär ju dra ut på tiden..som det Alltid gör i sjukvården.

Men ack vad jag bedrog mig, det blev ju tredubbla.

Svensk sjukvård är ju att antigen skratta eller gråta åt..

Jag väljer att skratta i dag...

För då blir jag i alla fall glad och glädjen

behövs i det här sunkiga vädret.

Give me sunshine baby!  

 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards