Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Eva - 8 juni 2010 22:13

 

Undebart sköna dagar fick vi i stugan.

Vi åkte direkt på fredag kväll,

när  jag slutat jobbet klockan sju.

Kom dit, klev i raggsockorna och mysbyxorna och tog

oss en sväng till tjärnen direkt,

så dogsen fick sig ett skönt kvällsdopp.

Vi hade ju lånevovven Tyke med oss, även denna gång.

Måndag tog jag ledigt åt Junior,

så vi kunde stanna en dag extra.  

För det är ju så, att när vi väl är i stugan,

så känns det segt att åka hem, när det är kalasväder.

Jonas har gått an med kameran hela helgen och jag

har precis lagt in dem idatorn, det var 86 bilder,

varav max 10 av dem som jag jag fotat.

Det var en salig blandning av myrstackar och allt han hittat.

Kul med lite annorlunda bilder oxå.

Till och med jag fanns med på några,

vilket jag vanligtvis inte brukar vilja.

Men när det är lillen som fotar är det annat.

Jag står hellre bakom kameran.

Bondmoran Eva är förevigad...i foppatofflor!

Det är ju iaf praktiskt att bara kippa in fötterna

i dem, men inget att promenera i precis.

I stugan ger jag blanka sjutton i vad jag har på mig.

Har ju jordkällare i stugan, där vi hämtar allt inför måltiderna.

Funderar på ett gasolkyskåp,

men än så länge fyller jordkällaren sin funktion.

Fyllde på med jord på den för 4 år sen, för den höll inte temperaturen, som den borde.

                            Jordkällaren i stugan


Nu har det börjat växa "buskar" på den och jag

hade inte hjärta att ta bort dem

nu när jag var där,

det såg lite charmigt och vildvuxet ut.

Gillar det lite "oplanerade" så där i skogen.

Naturen får ha sin gång.

 

                                   Tyke & Rocky

Jonas tränar "Ligg Död" med Rocky.


Välbehövlig paus...


Tre busiga grabbar!


När vi ska hem, så åker vi

förbi badstranden och ser då att där är det kaos..

Något pucko har

varit till badstranden och raserat totalt!!!

Det var total kaos där,

alla leksaker som alltid läggs tillbaka

i sandlådan av oss som har stugor där

var utspridda över hela stället och det var

plankor och skräp överallt...

Några dyngoxar som inte har något

umgänge med andra och som oxå har stuga på byn,

gick förbi oss kvällen före och ner mot badstranden.

De har ett gäng med barn och om det

är de som låtit sina barn rasera så himla mycket,

ber man dem inte då att ställa allt tillrätta efter sig?

Det såg rent ut sagt förj-igt ut!!!

En sån liten by och för att visa respet mot andra,

så hör det väl till sunt förnuft att plocka reda på efter sig!

Blir så arg på såna människor.

Pappan i den familjen är den som alltid kör

i rallyfart förbi min stuga,

trots mina skyltar och trots att han har egna barn!

Han skiter i vilket.

Har även frågat honom för flera år sedan

om han skulle vilja ta bort lite skog

där jag har min bilparkering i stugan,

skogen är så gammal och rutten där så den

ramlar av sig själv snart.

Men icke, det kunde han inte göra.

Inte fick vi göra det själva heller!

Nu var jag in där i skogen i helgen,

flera träd hade precis som jag befarat ruttnat helt.

Det hade ramlat ner en hel del träd där inne i trollskogen.

Men när man är skogsägare,

så krävs det ju oxå skötsel,

men den biten har den gubbstrutten missat helt.

Han sitter som någon

kommunalpamp i Hudiksvall och tror han är nå´t..

Men i mina ögon är han bara en grinig dyngoxe!


I dag har jag lagt i blöt tre sorters frön

som jag ska sätta i stugan,

så jag får lite färgglad blomster där.

Älskar blommor,

men nu när jag inte varit i stugan på två år,

så allt jag tidigare satt, har bara dött ut...

Så nu blev det ettåriga lättsamma växter.

Får väl kosta på det ett annat år. No panic!  


Har även börjat tömma köket   och det känns

superbra!!!!

Ska ta med kartonger till helgen och rensa ut mera.

Har bestämt mig för att målning det blir det åtminstone.

Det blir på kvällstid om solen skiner,

för på kvällen är mina fiender framme och jagar mig..

Myggen!!!  

Den älskar mig och jag hatar den.

Direkt när jag kommer ut har jag en svärm omkring mig,

men det är bara jag i min familj

som är så drabbad och alltid varit!

Får stora bölder som kliar långt fram emot hösten.

"Vanliga" människor kliar det några dagar på,

men jag får någon allergi reaktion på dem.

Just nu sitter en bulle av myggbett på

min haka, rumpa, lår, rygg, armar...

Ändå har myggsäsongen inte riktigt börjat!..

Usch för mygg och jag har testat alla medel som finns på marknaden, inget hjälper.


***Har du något tips???***


Tar tacksamt emot allt!!!

Behöver verkligen få nå´t förslag!  

Vitlök har jag oxå testat!


 Sussa gott alla Cyber nattugglor!  


 




Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards