Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Snabba Tabbar

Av Eva - 25 april 2010 12:30

 

Tappade min mobil i skogen  Klantarsel är väl det rätta namnet.

Jonas och jag lekte kurragömma med Rocky och nånstans där bland grenar och stenar försvann den, liksom ploppade ut ur min ficka..

Letade som en galning efter den och då hittade jag plötsligt batteriet..

Jaha, då har den delat sig..

Men det var bara batteriet och luckan som hade lossnat, ingen fara för min gamla trotjänare..Hoppas jag.

Jag har en Oldie. En Sony Ericson W660i

 

som är den bästa mobilen jag haft, displayen är så repig och i vissa lägen ser jag knappt vilka bokstäver jag skriver i mina sms, jag går mer på känsla med min vänstra tumme.

Jag är högerhänt, men kan inte messa med höger, då tar det lång tid att få fram en mening. Vänster tumme är min mess kompis.

När jag pratar i telefonen, så är det alltid vänster hand och vänster

öra oxå.

Men skriva  med penna i vänster hand, det funkar inte.

Jonas är vänsterhänt, men med vissa grejer använder han höger, precis som jag-men tvärtom.

Ungefär som samma färg, fast blå...  


Jag fick en ny mobil i januari, när jag fyllde år,

men den använde jag aldrig.

Den låg kvar i kartongen och det passade ju ypperligt nu när Jennie fick sin mobil stulen, för några veckor sedan.

Givetvis fick hon min nya då.

Min gamla Ericson är så bra, den passar mig som handen i handsken.

Jag vet ju att jag snart måste skiljas från den, men jag vill inte.  

Storleken, modellen, knapparna, funktionen-Allt är bra med den.

Tyvärr funkar ju Inte kameran och den biten saknar jag.

Digitalkameran glömmer jag ofta hemma..


Försöker visserligen oxå att lämna mobilen hemma när jag ska ut med Jonas och doggen. För ibland behöver vi alla en stund, utan den där jagande mobilen.

Svarar jag inte, så vet de flesta det numera, att jag bara struntat i att tagit med den.

Ringer nån kompis och vill prata, ja då står man ju där med telefonen oftast en längre stund.

Hur kul är det för en 6 åring? Om mamma ska stå och surra när vi är ute för att vara tillsammans och ha en trevlig stund.

Näe, inte alls trevligt.

Barnens åldrar svischar i väg och När jag har möjlighet, så vill jag kunna spendera tid med dem och fokusera mig på dem.

Jonas är ett "utebarn", han har alltid Älskat att vara ute och även Jennie var sån som yngre.

Därför umgås vi och gör våra stunder ute, till mycket skratt och tok.

Vi har lika knäpp humor, fastän han bara är 6½år.

Vi bråkar aldrig och vi trivs så himla bra i hop.


Igår var det jag och Jennie som tog en dag tillsammans och nu

när hon är 17 år

så gör vi saker som hon gillar i den åldern hon är.

I går blev det Vårmässan och även hennes kompis Louise gick med oss där. Vi hade jätte trevligt.


Många av dotterns kompisar har jag som Facebook vänner.

Det är få som har andra morsor på vänskaps listan,

men jag har flera av dem.

Hur det blivit så vet jag Inte, men jag har väl alltid varit den glada och lättsamma mamman som pratat och bara varit mig själv för jämnan.

Jag är en väldigt Okomplicerad människa,

jag är bara den som jag alltid varit.

Tok, bus, skratt och med ett varmt hjärta  .

Men oxå den som alltid haft regler och visat direkt var jag står i vissa lägen, men på nå´t vis har det blivit uppskattat.


Jennie hade träffat sonen till en av mina barndoms kamrater på Fritidsgården och han är 4år äldre än Jennie.

Han hade sagt till Jennie:

-"Du har i alla fall världens bästa morsa du!"

Oj! Jag kan lova att det värmde rejält i hjärtat att höra,

när Jennie kom hem och berättade det.

Goa Underbara Ungdomar!

Den grabben har Alltid haft en speciell plats i Mitt hjärta oxå.

En del av mitt hjärta kommer alltid slå för Dig!  


Nu är det skogen som gäller och solen skiner glatt mot oss ännu.

Men i morse var det -3*, när jag vaknade klockan fem.

Brrrr, trodde det  skulle bli en kylig dag-Men icke.

För Där är den-den Underbara Glädjespridaren Solen!

   

Nu tar vi fram picknick tillbehör, kliver i gympadojjorna, plockar fickan full med Belöningsgodis åt Mr Felfri och tar på mig Energetix armbandet.

Me, Jonte Myra och Mr Felfri- Vilket team  


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards