Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Väcker upp känslan...

Av Eva - 14 juni 2010 14:28

 


Livet är nu, inte sen.

Dagen är din, fånga den...


Hur ofta ser och hör vi dessa uttryck??

Som Fånga Dagen / Carpe Diem.


Men finns det fler än jag

som ofta glömmer bort att tänka så???

Jag glömmer det...typ varenda dag.


I bland när jag är ute med hunden på mina härliga

skogspromenader,

så kommer tanken och då försöker jag verkligen

ta tillvara på tiden i skogens lugn.

 


Breathwalk är effektivt och skönt.

Efter en sån tur, känner jag mig mer nöjd,

än om jag inte tänker till lite.


Men det är svårt att lära sig detta utantill,

att det ska komma som en rutin.

Ungefär som tandborstningen som vi gör

flera gånger per dag av vana.


Men jag glömmer ofta bort att

stanna upp och känna

Den där känslan av Flow - Flyt.


De där små tillfällena när vi passionerat känner och gör

olika saker som får oss att må bra.

Det borde vara lika självklart som luften vi andas.

Det stämmer att vi är vad vi tänker.

För vi blir blir ju våra tankar, på något vis.


Går jag omkring och känner mig skitless en dag,

då blir ju allt automatiskt ännu mera tråkigt.

Men drar jag igång musik på

hög volym och sjunger med och har kul,

då blir allt jag gör mycket lättare & roligare oxå.


Då får jag en inre glöd som gör mig

på kanonbra humör.


Men hur sjutton hittar vi dit i vardagen då??

Vad enkelt det vore,

att bara kunna öpnna fönstret och släppa in

flyt och passion i vardagen.

Passionen för städningen, träningen,

läxläsningen, jobbet, matlagningen,

storhandlingen och bara själva livet.


Jag önskar verkligen att jag kunde hitta

mitt flow i vardagen och jag lovar mig själv,

att jag ska kämpa på nu.

För att hitta de små glimtarna och få dem

att bestå längre än korta små ögonblick.

För jag vet ju att jag blir så

mycket piggare och mår så mycket bättre

när jag har de stunderna i min vardag.


Att jag kan njuta av den där varma koppen te på kvällen.

Att jag känner den där mysiga känslan

i kroppen av att bara finnas till här och nu.

Jag ska försöka trilla in i dessa

passionsglimtar lite oftare.

Kanske till och med när jag själv har lust med det.


HUR gör du för att hitta ditt flow - flyt

 av passion i vardagen?


 

 
 
Katie

Katie

14 juni 2010 15:08

Vilka underbara bilder du lägger upp :D

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

W.

14 juni 2010 19:00

Otroligt vackra bilder./För mig handlar det om att bli frisk till slut och jag blir nog då "lite av en mästare på livsnjutning" och PASSION!!

 
Yvonne

Yvonne

15 juni 2010 09:37

Många skriver tacksamhetsdagbok. Man avslutar dagen med att skriva ned fyra - fem saker man är tacksam för, just den dagen.
I en speciell bok.
Det får en att tänka annorlunda! =)
Det kan vara allt från att solen skiner, den goda smörgåsen till frukosten, till ett leende från en främling du möter på stan!

Ha det gott!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
ylvali

ylvali

26 juni 2010 12:02

Riktigt fina bilder! Är det du som fotar? :)

http://www.anadear.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards