Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Pervers läggning för gummi...

Av Eva - 22 juni 2010 13:23

 


Var är sommarvärmen?  

Varken här hemma i stan eller i stugan.

Någon annan måste ha norpat den i år.

Raggsockor och hela kitet är det som gäller..

Inte sjutton kan man tro att det är

slutet av juni månad.

Fy bublan!

Igår var det sol och då stod jag

utomhus och slipade möbler.

Håller på med ett Jätteprojekt i stugan.

Alla möbler ska jag slipa ner och sen

grundmåla dem och efter det

blir det vanlig färg på slutet.

Men det tar tid, att slipa allt för hand.

Åtta timmar stod jag ute i går och slipade.

Det blev fyra stolar+ ett bord på de timmarna,

men då var jag flitig.

Tog En kaffe/lunch paus på hela dagen.

Så jag lär ha det jag gör några somrar framåt.


Givetvis hade jag min trygga trotjänare bredvid mig.

Rocky, han låg på rygg med

benen i vädret och sov på gräset

när jag höll på och grejade.

Han kan verkligen konsten att koppla av.

Men han vill ändå ha koll på vad jag gör.

Mellan varven skulle han ju vara med och kolla och var

full med slipdamm över ansiktet.

 

* Älskade slipdammsnos*


Har en gummikloss, som jag fäster

sandpapperet i och den är han alldeles galen i.

Så jag får ha koll på honom att han inte norpar den!

Han har någon pervers läggning för gummi!

Bildäck och såna saker är han alldeles

tokig i och överallt där vi gått i skogarna,

lyckas han hitta bildäck som han kämpar på med.

Har hört flera rottisar som är

tokig i just gummi/bildäck och såna saker.

I dag är jag hemma en snabbis,

så när jag förut stod i duschen,

då låg han på badrumsgolvet och sov.

Den här lila vovven jag har är verkligen

Mammas pojke.  


Nu blir det en brejk på några dagar igen från

allt som heter IT och tv...

I stugan finns ingen ström,

så det är dit jag återvänder nu om några timmar.

Till underbara fridfulla skogen  

Ska i väg och handla lite mat först och fylla upp kylväskan.

Jag önskar dig och de dina en underbart fin vecka!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards