Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Jag har Inte gipsat händerna!

Av Eva - 26 juni 2010 10:56

         

*Jonas solros*

   

Midsommaraftonen är sommarens höjdpunkt för många,

det ska dansas runt stången och tjoas på.

Sedan ska det partas hela natten,

enligt gammal tradition.

Men förr firade vi sommarsolståndet,

den längsta dagen och den korstase natten...

Vad firar vi numera då?

Knappast någon form av stånd i alla fall.  


Men för min del är det ingen speciell högtid,att fira.

För mig är det en helg som förknippas med mycket vemod..

Ett år sedan mannen i mitt liv dog ifrån mig och det hugger till i hjärtetrakten extra.

Men han är i mina tankar varje dag och på

näthinnan dygnen runt...

Känns inte som att ett helt år gått...


Julen likså, det är den tiden jag tänker extra mycket

på min pappa, som dog strax före jul för x-antal år sedan.

Så underligt att de vi Älskar så mycket

ofta försvinner från denna värld just till högtider...

Känner många som förlorat sina nära och kära

under just såna helger.


Samtidigt som jag har barn,

så måste jag ju försöka

bita ihop och inte visa mitt vemod,

men det kommer

när jag är ensam med mina tankar på kvällarna.

Tårarna tar aldrig slut..

Igår var det regn, åska och oväder,

så vi åkte hem från stugan.

Var och hyrde oss en film och var

hemma och tog det lugnt en dag.

Idag åker vi tillbaka till stugan.

Mormor och morfar kommer och grillar med oss.

Vi "firar" midsommar i dag i stället och det funkar

precis lika bra! I alla fall för oss.


Vi har semester och sommarlov nu och kommer att

tillbringa den större delen av vår lediga tid i stugan.

Så inläggen här blir det glest mellan, då jag har det väldigt primitivt i stugan...

Ingen ström på hela byn, inget

rinnande vatten och definitivt inget internet  .

Väldigt lugnt och skönt mao.

Mobilen har den ständiga rubriken

" Ingen täckning ".

På något enstaka ställe där

kan det finnas ett uns av mottagning.

Eller så får jag gå ner till badstranden

om det är någonstans

som jag måste ringa.

Många tror kanske att jag inte vill höra av mig eller att jag rent utav har gipsat händerna under sommaren,

men så är inte fallet.  

Jag är bara långt inne i skogen

i byn Ingenstans i Hälsingeskogarna och har det skönt.

Laddar batterierna inför kommande kalla vinter.

Häromdagen var vi ner till den andra tjärnen i

stugan och där har Jonas fått

röda prickar på kroppen varje år han badat...

Nu vet vi varför, det är där alla grodor kläcks och jag kan lova..

I år blir det ett riktigt grodår!!

Fy f-n vad grodyngel det var där..

Miljontals och de var längs efter halva tjärnen,

vid bryggan efter

strandkanten och ungefär en halv

kilometer smockfullt av yngel.

Bläääääh vad jag äcklades av detta!!!

Inte ens Rocky kommer att få gå dit och bada.

              *En liten del av alla grodyngel*

  *BLÄÄÄÄÄH*

   


Då och då under sommaren åker jag hem till stan

för att tvätta och vattna blommor,

så jag ska försöka ta mig tid då att få

in något inlägg och även kika in på era bloggar.


Ha en Underbar sommar!



Massor av kramar



från mig till er alla!!!!



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards