Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Oförutsett eller Förutbestämt?

Av Eva - 30 juni 2010 20:24

 


Vilket himla väder

eller är det Oväder vi ska säga

en sån här gång tro?


Blixtar och muller Möller så det dånar i bergen.

Vilken tur att vi valde den här dagen att åka hem på.

Eftersom jag nu bor i stugan och är total isolerad från

civilisationen, så hade jag bara en kvällstidning att

förlita mig på...

Vädret i den visade onsdag-regn/sol..

Så vi bestämde att vi åker på onsdag.

Hem och tvättar, vattnar blommor, fixar räkningar osv.

Min Älskade svärson Alexander fyller 18 år på fredag.

Hans familj skall fira honom i morgon,

då åker de till

deras stuga och firar där.

Så jag vill ju att han ska få med sig presenterna från oss.

Roligare att få den dagen när man firas,

än att vi ska komma efteråt med våra presenter.

Vad han ska få,

det kan jag ju givetvis Inte avslöja idag.

Men lovar att jag berättar det efter hans födelsedag.   


Att fylla 18 år är ju så speciellt!

Myndig!

Får komma in på krogen, köra bil och rösta.

Vara med och tycka till&bestämma lite mera.

Just 18 och 20 tycker jag är två speciella årtal att fira.

De två, betyder så mycket i våra liv.

Vuxenlivet startar på ett helt nytt vis,

när vi kommer till de årtalen i livet.

Sedan att fylla 30 och 40

är inget speciellt alls tycker jag.

Precis som att jag fyllt både 30 och 40...  


Kanske 50~års dagen, kan vara värd att fira

för då har liksom halva ens liv gått.

Men dit är det mååååånga år kvar, iaf för min del...  

Jag slutade fylla vid 20, så jag har egentligen

ingen aning om min nuvarande ålder.

Min mentala ålder är 20 och sen om kropphelvetet

påstår nå´t annat, får det stå för den!  


Jag tycker nog 18 och 20 är de mest

glädjefyllda årtalen som har någon mening..

Resten då?

Äsch..det är väl vägen mot nästa dimension bara...

Den vägen vi alla ska vandra, går via åren, oftast.

Om nu inte något Oförutsett händer.

Eller så är det nå´t Förutbestämt...


Det är någonting vi kan fundera

på länge och inte få någon som helst klarhet i.


Vem vet inte du, vem vet inte jag.

Vi vet ingenting nu, vi vet inget i dag

Men på något vis, så tror i alla fall jag.

Att mycket av det vi gör och är med om,

har någon speciell mening.


Alla prövningar som vi tvingas gå igenom,

mot vår egen vilja.

Det tror jag är saker som är menade för oss.

Att vi alla har en mening här på jorden.

Att vi alla har uppgifter som vi skall slutföra,

innan vi lämnar jorden

för att gå vidare till nästa dimension.

   Me in Heaven  


Men det är ju vad JAG tror..

Vad ni andra har för några åsikter..

Det vet inte jag-Men det vore

intressant

att få veta.  


Men När och Om jag blir gammal,

då ska jag springa runt och slå alla

med en ful käpp!

För något roligt måste jag ju få ha!  


  The only way is up...

 
 
Nathalie

Nathalie

30 juni 2010 22:42

Cred till dig !
Du har en jättejätte bra blogg och du skriver om intressanta saker.
Du har den där förmågan att fånga läsaren, verkligen =) keep up that good work!

http://nowdays.bloggplatsen.se

 
evavilleva

evavilleva

30 juni 2010 23:53

Tusen Tack!!!!

http://Eva

 
DreamingChange

DreamingChange

2 juli 2010 03:02

Haha roligt skrivet. Lite synd att du känner så, om kroppsliga åldern, o så men men. Och det där med att man tänker att saker och ting som sker och händer är förutbestämt, det vill man nog känna för då behöver man inte kämpa lika mkt för sin framtid... typ. Och om något hemskt händer (typ att en när&kär går bort) så e de en liten tröst att tänka att de va meningen... eller nej det är det ju verkligen inte=( Men ändå, i vissa (mindre hemska) fall. Så vill man nog tro att nåt som händer, att de va meningen. Äsch jag vet inte =/ Glad fredag!

http://dreamingchange.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

2 juli 2010 22:18

Du har så rätt!Allt har en mening!!Fan vilken bra blogg du har!!Du skriver så himla bra!Du får en verkligen o fundera över dom viktigaste sakerna i livet!Fortsätt så!!

http://bebopalula.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

3 juli 2010 23:43

Tusen Tack för allt beröm, jättesnällt av er och så kul att höra.
Jag skriver nog bara det som ploppar upp i skallen för stunden och tänker inte till innan jag skriver, men det kanske blir bra i slutänden iaf =-D
Värmande ord i sommarvärmen, Tusen Tack!
Önskar er en Toppenfin sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards