Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Eva - 19 mars 2010 20:00

 

My god! Varför ska jag drabbas av All Otur i livet...

Har varit sjuk   en tid och tappat alla krafter.

Ont i leder och njurar, svinont!!!

Under de dygnen jag legat i 40-41,6* så är det som att all muskelmassa i kroppen har försvunnit.

Jag som är van att gå dagligen timmar i sträck,

borde ju ha vältränade ben muskler.

Jag har ju det oxå, men inte just nu.

Benen känns som gelé och varje steg känns som hundra kilo.

Hel skumt, hur allt kan förtvina på några dygn..

Var på Vc och lämnade prover i måndags, eftersom det är uppenbart att något är fel i kroppen!..

Fick provsvaren igår...Jippiiiieeeee...NOT!

Jag har nedsatt sköldkörtel funktion och en extremt låg förbränning.

Jag som aldrig ens trott på såna saker   

Men jag sa det till läkaren att det är konstigt att jag som motionerar regelbundet och äter Bra mat, aldrig går ner i vikt...(?)

Tvärtom, jag går upp upp upp hela förbenade tiden!

Är ofta sjuk!

Fryser för jämnan!

Jag har aldrig frusit förr om åren, tvärtom.

När kompisar kom hem till mig,

så frös de Alltid och klagade över hur kallt det var hos mig..

Jag vädrade för fulla hus, korsdrag i hela hemmet så gardinerna fladdrade ut genom fönstren.

I dag är det jag som sitter under filtar och fullt påklädd året om...

Nu med provsvaren fick jag mina förklaringar..

På alla konstiga åkommor jag funderat på.

Alla dessa saker jag påpekade om att jag fryser, går upp i vikt och så ofta är sjuk, innefattar detta med nedsatt Sköld körtel funktin.

Imunförsvaret försvagas, du fryser och ökar i vikt.


I dag fick jag lämna ännu flera blod prover, för de vill kolla så det inte gått för långt på mig och att det är på väg att bli Struma..

Vad f-n, jag har varit sjukskriven för mina diskbråck och de har Aldrig ens tagit såna här prover.  

Nu hade jag en ung läkare vid namn Sofia som var AT läkare och 26 år gammal. Kanon tjej som var såååå noggrann.

Hon gjorde det hon skulle, därför att hon var just AT läkare och ville givetvis vara noggrann och finna felet på sin patient.

Så borde alla läkare tänka, Oavsett titel på deras läkare utbildning.


Men nu får jag vackert vänta tills nästa vecka, då de nya provsvaren kommer och sedan sätts behandlig in...Suck..

Höjden av Otur känns det som,

att jag ska drabbas av så mycket Elände i livet.

Efter ett fruktansvärt jobbigt år bakom mig, så trodde jag väl nånstans i min naivitet att det skulle vända, men det verkar inte bli så.

Det är väl bara att Tacka och Ta emot och Gilla läget...

Med dessa ord, avrundar jag för ikväll och ska tillbringa resten av kvällen med Fredagsmys med   mina fina barn  .

Äta kyckling, grillad fläskfilé,grönsaks stavar och ostar..

Se på Lets Dance och Så ska det låta...Zappa mao.

Önskar dig och dina kära en fortsatt Mysig Fredagkväll.

 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards