Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Eva - 24 mars 2010 09:30

 

Ibland är det svårt att hitta den där Känslan.

Den där känslan som får oss att vilja ta tag i saker, den där känslan som stärker oss i vardagen.

Att upprepa mantrat "Fán vad jag är Bra!",

är ju egentligen en väldigt lätt sak.

Men att ta till sig av orden är svårt, många gånger.

Jag har en lapp i mitt kök, som jag ser dagligen,

flera gånger om dagen.

Där just de orden står.... "Fán vad jag är Bra!".

Jag ser den och tittar på den, säger orden och sen är de Borta!

Hur i hela fridens namn Gör man för att

Känna och behålla den känslan???  

Jag vet Inte! Jag kan Inte den biten längre.

Vet inte om jag nånsin kunnat det, när jag tänker efter.

Just i dag känner jag mig stark  

 ...Känner jag Väldigt Sällan numera.

Vet inte om det beror på att det mesta går i motgångarnas väg nu.

Vilket det gjort ett tag...

Det är tråkiga besked som avlöser varann hela tiden och jag är ju väldigt känslig som person och tar mycket illa vid mig, när tråkigheter når mig.

Förmodligen är det, det som plockar energin ur mig helt..  

Jag känner mig trött, ledsen och vemodig mest hela tiden.

Precis när jag börjar känna mig hyfsad så dimper jag rakt ner i min ensamma grop igen.

Det vänder direkt...




Vi kvinnor har en snedvriden syn på soss själva,

men egentligen borde vi alla, män som kvinnor. Lära oss att

Se oss själva med andras ögon!!!

Ja, på något vis ska jag väl Hitta tillbaka till den Inre styrka som jag har, men jag vet bara inte HUR!

Fán vad jag är Bra!...Vill jag känna....

Idag har vi både jag o lillen en ledig dag, så nu ska vi klä på oss,

traska till skogen med doggen och samla lite energi i naturen.


På eftermiddagen ska han på kalas på


http://www.drakborgen.se/

Zabina en kompis fyller 7år!  

Så nu börjar timmarna rinna iväg, dags att ta tag i denna onsdag.

 


Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards