Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Eva - 13 juli 2010 10:23

 

Ännu en solig   härlig dag att få utforska!

Det är bara så fantastiskt Härligt nu!!!


I går var jag med Jonas på VC,

han skulle ta några blodprover.

Eftersom jag är Diabetiker och har

nedsatt sköldkörtelfunktion,

så vill jag ju att han ska få kolla sig.

Äntligen hade vi fått remissen

på att han skall få ta prover.

Bättre att förebygga, tycker ju jag...

Två sköterskor fick prova att sticka honom...

Ingen av dem fick ut en droppe blod.  

De hämtade distriktsköterskan, men hon kunde inte heller.

Jonas satt med humöret uppe i 50 minuter i stolen på lab.

Han höll humöret uppe och strålade

med sitt härliga glada humör,

trots x-antal felstick i armvecket.

Efteråt fick han en glass. 

Men vi fick med oss remissen för att åka vidare

till sjukhusets lab.

För att se om de kunde få ur honom nåot blod.

Barn har ju så små små blodkärl och de sitter

långt inne i armen.

De tyckte att de kände något, testade att sticka honom..

Men inget hände.

På lab sitter de ju och sticker folk i armarna hela dagarna,

så vi hade iaf förhoppningar!

Två sköterskor provade där oxå...

Nope, inget blod..

Men då gick en av tjejerna och hämtade bossen.

En lite äldre kvinna, som gjort detta hela sitt arbetsliv.

Hon lyckades, fyra rör med blod, tog hon.

Tycker det är mycket blod på den lilla kroppen.

Men efteråt så fick Jonte en Transformers Målarbok.

De höll på i 45 minuter och han klagde inte en enda gång.

Han är Otrlig med sitt glad och härliga humör.

Sedan gick vi på sjukhus cafeterian och tog oss en fika.

Jonte gick iaf med förtjänst denna dag,

glass, målarbok och fika.

Men är man så duktig som han var, så måste man givetvis

få uppskattning för det.

Träffade en fd granne en äldre farbror och han sa:

-"Han har ett härligt humör grabben, han är likt mamma."

Visst är det så, jag har alltid varit den glada och så länge jag kan minnas så har jag alltid fått höra det.

Mötte en gammal mattant från högstadiet och hon sa:

-"Ja, dig kommer jag ihåg, du var alltid så

glad mot oss och hälsade och pratade jämt med oss."


Ja visst, klart man skall vara Glad, hälsa och vara trevlig.

Jonas är likadan, han charmar alla tanter på vår närbutik Ica.

Han pratar med alla.

Det är härligt med honom, för vi har sån underbar kemi

mellan oss och kompar så fantastiskt bra.

Vi är lite som ler och långhalm  

Vi kramas alltid.

Om vi är på stan eller hemma spelar ingen roll,

vi kramas när vi känner för det.

Finns väl folk, som tycker det är fel oxå..

Men ärligt talat så skiter jag

Högaktningsfullt i det!!!

För det är ju så himla illa,

att det finns folk som ta mej sjutton ska gnälla om allt.

Surpickar och grinollar är det värsta jag vet.

Men även alla skitpratare och kappvändare.

Dem ger jag nada, noll, nothing för.

Men umgås med såna..

Näe tack, de typerna har jag rensat ut

ur mitt liv för längesen.

Vilket jag i dag, är lättad över.

För de stal all min energi och jag var helt tom efter en dag tillsammans med en sån sk. kompis..

Numera har jag några FÅ, men tajta vänner.

Det räcker för mig och det är

de som finns i mitt hjärta  och det är

det Enda som betyder något.

I dag är jag äldre, klokare och törs säga i från.

Men misstagen är väl det som vi lär

oss något av och som stärker oss allt eftersom.


Nu åker jag till Mitt Smultronställe och där laddar

jag batterierna inför kommande Otäcka vinter.


På återseende...



 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards