Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Eva - 23 juli 2010 11:56

     


Jag vet vad som får min hjärna

att bli som ett rovdjurs...

När någon pratar illa eller kommer med lögner

om min familj.

Då lovar jag att jag kan bli en människa

som jag inte själv känner igen.


Eftersom jag har en halvstor hund,

så är det folk med fördomar som förpestar

livet för oss med dessa hundar!

När jag hade en Golden Retriver och Labrador,

då var ALLA hundvänner.

Men nu när jag har en Rottweiler,

då är folk plötsligt hundrädda och tror 

att jag har en elak hund.

Det hadlar om sån förbannad

OKUNSKAP hos svenska folket och FÖRDOMAR!!!

Jag har själv en stor respekt för småhundar!

Ettriga, osäkra småhundar som skall hävda sin osäkerhet.


Jonas och jag var på en tillställning i stugan,

ett ställe som heter Hultkläppen.

Där var det massor av folk som ville ha

en avkopplande dag och lyssna på musik och umgås.

Där är en kvinna med två stora

Collie hundar och en liten svart pudel.

Jonas frågar om han får klappa den lilla pudeln.

Vilket han fick...

Två sekunder senare gör pudeln ett utfall

mot Jonas ansikte och ska hugga honom!

Hade jag inte stått bredvid och varit

snabb att dra bort pojken,

så hade den lilla fula råttan klippt Jonas rakt i ansiktet!

Jag frågade ägarinnan vad som hände.

Till svar fick jag:

-"Han gillar Inte små pojkar!"

Men vad f-n! Vilken stor jubelidiot till ägare!  

Hur kunde hon då låta Jonas klappa hundskrället???


Till saken hör den, att de som pratat skit om min hund,

var kompis med denna hundägare!

Kärringen som förtalat min hund är en besserwisser,

som tror att hon är bättre än andra och såna

skitkärringar ger jag inte ens ett ruttet ägg för.

De kom till mig i stugan och ville att vi

skulle följa med och kolla på deras bygge.

Den helgen hade vi en lånehund på 9 månader med oss.

Eftersom vi befinner oss mitt inne i skogen

i Landet Ingenstans, när vi är i stugan så springer

hundarna löst och leker.

Paret hade inget emot det.

Vi traskade genom skogen,

hundarna busade och då lyckades de komma

rätt in i bakbenet på denna kvinna...

Så hon klev snett, precis ner i en grop.

Sedan fortsatte vi och det var inga fler konstigheter

med den promenaden.

Men så har hon spätt på den storyn att

MIN HUND HOPPAT PÅ HENNE!!!!!!!!

Så hon har fått nå´t fel i ryggen.

Men två dagar efter den påstådda händelsen

var hon ute i det stora potatislandet och satte pärer

som en ungdom!

Då var det minsann inget fel på ryggen.

Detta gör mig så heligt förbannad!  


 


Grejen är ju inte bara att hon ljuger, men det blir rykten fort.

Rykten är svåra att få bort.

När det är så FÅ barn där på byn,

så finns det inte så många att leka med för Jonas.

De fåtalet som finns,

törs ju knappt gå till oss när de

hör såna saker och föräldrarna törs

väl inte låta deras stackars barn gå heller.

För om ett sån´t påstått rykte uppstår,

så sprids det fortare än en löpeld.

Det drabbar mitt barn mer än mig och det köper INTE jag!!

Hon har satt sin gräns och jag kommer att sätta min gräns

för denna kvinna.

Tyvärr har hon inte varit där nå´t den senaste veckan,

men kommer hon och åker förbi,

så kliver jag ut i vägen för ett rakt och uppriktigt

samtal med henne.

Jag tål inte såna här skit-pratar-fasoner.

När det drabbar mina barn och dem jag Älskar

då kommer rovdjuret i mig fram.

Gapar och skriker , det gör jag aldrig.

Men prata och förklara för henne,

det kommer jag att göra.


Jag har släkt, vänner där på byn och runt omkring.

Som jag känt sen barnsben och de har

kommit hem till mig i stugan, fikat och umgåtts.

De har frågat om det är samma hund

som kvinnan har pratat om, när de träffar min Rocky.

De blir förvånade för de tycker att han är så himla snäll.

Jag har småbarn.

Jag skulle väl för i he-te aldrig i min vildaste fantasi

ha en elak hund som inte min son kan leka med.

Jonas leker med Rocky dagarna i ända och Rocky

Älskar barn och alla andra människor.


Hade den här kvinnan kommit till mig och pratat

hade jag respekterat henne på ett annat sätt.

Men hon valde att smutskasta min familj.

När någon kommer med såna här

rubbade påståenden,

så verkar de inte fatta hur illa de gör.

Gamla människan, borde väl ha större

begrip i skallen tycker jag.

Men nej, så var inte fallet och det accepterar inte jag.

Men jag hoppas hon har gubben sin med sig,

när hon åker förbi nästa gång.

Annars kommer det väl nå´t nytt påhopp,

kanske att jag sopat på henne en fetsmäll... 

Sen åker hon hem och dunkar skallen i väggen..  

och säger:

-"Titta vad Eva gjort mot mig!"


Förbannade Rugguggla!

 



Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards