Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Eva - 20 mars 2011 23:03


Hade en diskussion med en vän angående män och kvinnor.

Vad enkelt det vore att vara en man.  

Slippa springa till frissan, slippa raka benen,

under armar & andra kroppsdelar.

Slippa köpa allt som vi kvinnor måste ha. 

Make up, fixa håret och allt som vi kvinnor gör varje morgon. 

Vi smörjer oss från topp till tå,

rengöringsprodukter och fukt krämer hit o dit. 


Rengöringsprodukter för ansiktet, hårprodukter, hårstyling apparater,

fuktkrämer, tandkrämer, make up, nagellack, fotkrämer,

deo, parfym, schampo, balsam, duschkrämer... mm

Sen kommer ju skor, väskor och allt en kvinna förväntas ha..

Listan kan bli Oändlig..

Jag kan sitta här o skriva ner hur mycket som helst,

men vi fattar vad jag menar iaf.


Men just detta med rengöring och fuktkrämer

som är a och o för oss kvinnor..

Vad beror det på att männen inte behöver göra allt detta?

Inte många av den manliga befolkningen iaf.


Har männen någon inbyggd fuktighets anordning

som gör att de på något vis återfuktar sig sig själva?

Vi kvinnor har kanske en fuktighets spärr isf?


All fukt som vi borde ha,

kanske försvinner ner mellan byxfickorna på oss istället,

så huden blir utan? 

Näe..  

Den teorin var väl inte så lysande kanske, men lite kul var det.   


Jag personligen smörjer mig efter varje dusch dagligen.

Är det för att vi en gång börjat på med dessa tramserier,

som vi måste fortsätta att smörja smörja smörja.


På fuktkrämen skulle det isf stå en varningstext:

"Tills döden skiljer oss åt".. 


För så är det ju faktiskt. 

Har vi en gång börjat smörja in oss,

så får vi vackert fortsätta så länge vi har hud kvar på kroppen och det har vi förhoppningsvis tills sista andetaget.

den texten på fuktkrämerna, vore egentligen inte helt fel!


En ensamstående man som rakar av sig håret på huvudet,

måste ju kunna spara hur mycket som helst av sin lön!

Inget schampo, inga krämer, bara tandkräm&duschkräm.


Personligen så har jag alltid varit svag för män med rakade skallar.

Tycker på något vis att det är manligt!  

Dock inte alla rakade skallar, ska jag väl tillägga. 

För en del tror ju att bara för att man gillar en sak,

då gillar man alla, som har det.

Men så är det givetvis inte.

Men jag tycker det är lika manligt

med hår på huvudet på männen. Om det är välvårdat.

Dock har jag svårt för långt hår...

Det är inte min grej.

Men en del dumskallar tror ju att

homosexuella stöter på alla av sitt eget kön oxå.

För det är just vad de är, riktiga dumskallar.

Hur många gånger har man hört killar säga:

"Han får vara bög hur mycket han vill,

 bara han inte stöter på mig!"

Jaha och vem f-n tror du att du är då?

Att någon ens vill stöta på dig?

Men det är så typiskt karlar!

Så många sunkiga, vidriga karlar det finns,

som hur de än ser ut och luktar. *Läs stinker*

Tror att de är Guds gåva till kvinnan&mannen.


Jag är hetero, men inte stöter jag på alla karlar för det!

Närmare bestämt jag stöter Aldrig på någon.

Men människor har såna förutfattade meningar.

Det är de som inte sitter inne med så mycket fakta,

som vräker ur sig alla de här konstigheterna.


Men jag har i alla fall en önskan

inför livet i nästa dimension..

Gör mig till en man om du kan!..

Helst utan ett fjun på skallen.

För då skall jag i livets nästa rum studsa upp på morgonen,

borsta tänderna släppa en brakskit och sen bege mig iväg

på dagens uttmaningar.

Leva ensam och spara en he-tes massa pengar

på att bara var en man.

Rakhyvel, Tandkräm, Duschkräm blir det enda jag behöver med mig,

den dagen jag går över.  


Godnatt på er alla Glada nattugglor.

Vi ses en annan dag!

Önskar er en Fantastisk vecka i vårens tecken! 


Kom ihåg..

Gråt inte över spilld mjölk. Köp ny i stället!!!


 


Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards