Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Eva - 22 mars 2011 10:42

I morse när jag var ut med doggen,

så var det för första gången på länge, riktigt skönt ute.  

Termometern visade +8,6* halv åtta på morgonen.  

Yes!!!   Nu är det vår även här i Norrland!!!

Det är ju så här uppe i Norrland, att våren kommer sent..

Sommaren likaså..

Jag har sommarstugan, en mil från Hassela och där har snön

legat kvar i slutet av Maj månad vissa år.

Då har Skåne och södra delen av landet haft sommar bra länge.

Så visst är det Lite Orättvist hur felfördelat det är i landet! 

Flytta då! Tänker du nog nu..
Nope, jag ska bo här uppe jag och fortsätta sura

över sena vårar i resten av mitt liv!.. 

Haha näe då, jag surar inte.

Men det är skönt att få släppa ut lite grodor i skrivkådan i bland.  

Alltid retar det någon..

Men jag har lärt mig med åren, att det är ingen idé att klaga

över saker jag/vi inte kan påverka. 

Så då skiter jag i det och bara Gillar Läget istället.

Vädret kan vi inte påverka, hur gärna vi än vill.


Ingen idé att lägga negativ energi på väder och vind.

Lägger hellre Positiv Energi på att Njuta av solen, våren,

barnen, hunden och fina vänner.

Nu det kan bara bli bättre och bättre.

  Solen ger mig sån Positiv Energi.  

Den positiva känslan skall jag ta med mig resten av dagen.

Tankens kraft är större än vad vi kan tro.


*Du vet väl vad som händer på våren?

-Då Tina-r Turner! 


Kära vänner.. Glöm inte solglasögonen idag! 


Bifogar en låt längst ner,

taggad med massor av Glädje & Energi!   


 







Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards