Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Samvete, finns det?

Av Eva - 28 mars 2011 11:32

                

            

                         


Satmaran mamma och fina pappan eller var det tvärtom?


En stor Eloge vill jag ge till alla fina pappor där ute i Stora Världen! 


Sedan vill jag oxå ge en he-tes massa ris

till alla er pappor som skiter i era barn Totalt!   


För mig är det Oförståeligt att ni pappor som Älskat mamman

till de barn ni satt till livet och själva valt

att bringa ett nytt liv till världen tillsammans, bara skiter i era barn!

Att ni bara kan ignorera att ni har en

fantastisk liten varelse av kött och blod...

Som Älskar Er, för att ni är just deras Pappa.

Varför skall det vara så svårt för er att ta tillvara på den

Fina Gudagåvan ni fått?..

Svara mig gärna, för jag förstår det Inte!..  


                  

   


Barnen har inte valt oss som föräldrar och begärt

att få komma till denna värld.

Det är vi som satt dessa små fantastiska härliga barn,

till världen som är Skyldiga att ta hand om dem!

Vi har en he-tes massa skyldigheter från den dagen

de kom till världen och så länge vi lever. Punkt slut!


Känner flera fina fantastiska pappor,

som lever för sina barn och gör allt för dem.

Precis som det skall vara.

Sen finns alla skitstövlar, som inte ens hör av er till era barn.

Ni glömmer bort att barnen fyller år, att julaftonen med barnens stora förväntningar finns och allt annat som barnen

Älskar att bli överraskad inför.

Hur f-n kan ni somna på kvällen med gott samvete???  

Men en sak vet ni nog innerst inne, att verkligheten

alltid kommer i kapp oss alla, förr eller senare!

På ett eller annat sätt.


Sen alla dessa mammor, som efter separationer och envis svartsjuka

sätter käppar i hjulen för de pappor

som verkligen Vill träffa och ta hand om sina barn.

Som oxå gör det Bra.

-Var finns logiken???

"Om du gör si o så, får du inte träffa barnen"...

Men släpp taget kvinna och var Tacksam över

att du har en sån bra farsa till dina barn!

Om han skulle strunta i sina barn,

då skulle du vara Galen över det oxå!

Men den Pappan som faktiskt kämpar på och Vill ha sina barn,

skall väl inte straffas för att han är en God Far och vill ta sitt ansvar.

Jo, då finns alla dessa satmaror till morsor och ex, 

som efter flera års separation

fortsätter att hota, förfölja och sätta käppar i hjulen för pappan.

-Vad är det för fel i huvudet på folk???  


Visst, det finns oxå en massa mammor som struntar i sina barn.

Men de fallen vi mest hör talas om

är de där pappan struntar i sina barn.

Eller där X-et/mamman hotar med att pappan inte får

träffa sina barn pg.a olika anledningar

som X-et hittat på i brinnande stund.

Men Hur svårt kan det egentligen vara att komma överens???

Jo, det verkar vara hur svårt som helst,

för ofta är en part så förb-at tjurskallig.

Kan man inte bara samsas och gilla läget numera?

Jag har satt barn till världen och så har även du.

Vi tar båda vårat ansvar. Åter igen, Punkt Slut!

Väldigt enkelt egentligen i teorin, men så svårt i praktiken för många.


Är det idioti eller är det nån form av missunnsamhet

som ligger bakom allt elände som många som går igenom?

Jag vet inte,men det är galet, vansinnigt och idiotiskt!

För i slutänden är det

Alltid de Oskyldiga barnen som får lida,

för vuxnas dumheter!


   Kärlek   är ett ord och en handling

som vi aldrig kan ge eller få för mycket av.

Ge Barnen All Din Kärlek

i stället för att kriga år ut och år in - Helt i Onödan!


                   


De skulle kunna vara så himla Enkelt..

Om flera människor bara kunde ta

sitt förnuft till fånga och ta sitt ansvar.

Men så kommer det nog tyvärr aldrig att bli.


Precis som att...

Allt handlar faktiskt om bajs, i slut..änden.  


          

      








     
 
PetraNo1

PetraNo1

28 mars 2011 18:20

Fruktansvärt bra inlägg!!!

http://www.petrano1.bloggplatsen.se

Eva

29 mars 2011 08:28

Tack alla. jag det är ju alltid ett aktuellt ämne..Tyvärr!..

 
Ella

Ella

28 mars 2011 20:34

vilket bra inlägg du skrivit, den ger nog många en tankeställare.
och jag förstår inte heller varför vissa föräldrar väljer att lämna sina barn. har frågat min pappa en miljon gånger men får aldrig något bra svar. Visst jag förstår ju om föräldrar separerar men barnen ska ju absolut inte lida för det.

http://elizavierikko.bloggplatsen.se

 
happyunhappy

happyunhappy

28 mars 2011 21:19

bra skrivit där. Några av mina kompisar har det så, det är jobbigt att höra att det ska få vara så för dem..

http://www.happyunhappy.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

29 mars 2011 09:50

BRA SKIVET!! Jag har ett x som tycker att han hjälper till. Ja det gör han med den minsta (10 år), men vi har 3 BARN TILL!!! som får NOLL UPPMÄRKSAMHET. Och min nuvarnade man har ett x som drog när flickorna var 2 resp. 5 år och träffar dom knappt ALDRIG (de är 11 å 14 idag)!! Säger detsamma: VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DOM, men nuppa till sig en massa barn är ok men ta sitt ansvar...noppe
//Kram Annika

http://ankanplankan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards