Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Star Wars blev succé!

Av Eva - 25 maj 2010 11:27

 


Helgen blev fullspäckad med aktiviteter och trevligt var det.

Lördag var vi på Parken, där Kommunal firade 100 år.

Stort evenemang med artister, nöjen för barnen och lunch till alla.

Rock Ragge, Emilia och Lasse Berghagen var där och sjöng sina mest kända låtar.

Vi missade dock Lasse för vi skulle vara

på födelsedagsmiddag klockan fyra och Lasse

uppträdde klockan fem.

Hade gärna hört honom sjunga

  Teddybjörnen Fredriksson    

Men det var väl tilltaget med allt.

Fanns både varm och kall mat.

Vi åt kyckling&pasta sallad och det gillade även Jonas.

Allt var gratis. Kaffe kunde vi hämta hur som helst oxå,

det kostade ingenting heller.

Otroligt bra ordnat och fin service!


Sedan bar det av till Mormor och Jonas morfar som fyllde 64 år.

Vi hade köpt en adidas vindoverall till honom,

han promenerar mycket.

Så den kom väl till pass.

Oxå givetvis en blomma  


Mamma hade gjort tre pannkaks rulltårtor,

som jag gav henne recept på för många år sedan och

hon är ganska dålig på att använda nya recept och kryddor.

En av dem var det barnvänlig färsröra i.

De andra två skulle vara starkare...

Hrmpf.. smakade Barnvänligt av dem oxå  

Vad hade du i de starka rulltårtorna då? undrade jag lite fint.

Lite chilisås, fick jag till svar...

Jamendåså, det är ju inte mycket starkare än ketchup.

Nåja tillomed Rocky kunde äta den,

så du förstår ju hur snäll den var i smaken.

Mamma Mia 


På söndag bar det av till Kalas..igen..

Jonas kompis Emil fyllde 7år och de hade

hyrt in

Darh Vader och Darth Maul..


 


   

Så 11 busungar fick uppleva dem och sedan gå

Darkside School

mot Darth Maul och sen fick de diplom

med sitt namn på och med Dartharnas namnunderskrift.

En av pojkarna vågade inte följa med och titta.

En annan stod och blundade under

fäktningen och tjejerna provade inte ens,

men alla fick Diplom iaf.  

Eftersom Vader har så mycket elektronik i hjälmen

så tål den inte så mycket väta och det regnade den här dagen,

så vi var och mötte Dartharna i källaren.


Jonas har träffat dem x-antal gånger,

så han bryr sig inte så mycket.

Men flera av barnen stod alldeles tysta och bara gapade.

Haha lite skoj oxå, för det är inte många gånger som 11 barn är samlade på ett och samma ställe och de är knäpptysta.


Min underbara son sa till mig i går:


-"Mamma om 6 dagar är det Mors Dag.

Då behöver inte du göra nånting,

inte mat och inte städa och inte heller gå ut med Rocky.

Det ska Jennie och Jag göra, för det är bara din dag då."

  Men åhhhhhhhh lilla gosehjärtat mitt,

du är en klok grabb du!  

Han har funderat han.

Han tycker att jag gör precis Allt och känner

väl att jag oxå behöver en alldeles egen dag på nå´t vis.


Tack Go Hjärtat mitt för det!!!


 

 
 
Fia

Fia

25 maj 2010 13:38

Gillar din bloggdesign! men är det verkligen lämpligt med star wars för nån om fyller 7? Dom är ju absolut för små för filmen så jag fattar inte?

http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

 
Katie

Katie

25 maj 2010 14:50

DF ser så verklig ut!!! Läskig! :D

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
riesling

riesling

25 maj 2010 16:44

Jösses, min åtta-åriga son hade ÄLSKAT att få träffa de båda Dartharna - han tycker de är sååå coola.

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

http://evavilleva.bloggplatsen.se/

26 maj 2010 18:53

Clone Wars filmen ser de på ända från 5 år, så det är det nog INGEN fara med. =-)
De som hyr dessa Darthar är allt mellan 4 och 50 år, så det är det inte heller nån fara med.
Alla har Olika intressen...
När min grabb fyller 7 vill han oxå ha dem på sitt kalas.
Dessa två är våra grannar så vi känner dem väl"utanför" Darth rollerna oxå.
En del hyr dem till barnkalas en del till svensexa, Star Wars fanatiker mm.
Finns en massa olika.
men när de börjar bli upp emot 9 år, då är de för stora för sån´t här och tycker det är lite fjantigt! Bäst att passa på medans de gillar det =-)

 
Fia

Fia

3 juni 2010 22:46

ja visst är ju alla olika men det är ändå mycket skjuta och döda och kriga i star WARS.

http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards