Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

En mammas elakheter

Av Eva - 27 maj 2010 15:15

  


Sluta förvånas ska vi nog aldrig göra...

Jag träffade en kvinna med sina barn i dag på sjukhuset,

när jag varit på Lab och lämnat en massa prover.

Hennes yngsta barn är 8år...

Äldsta som var med var 13 år!!!

När man nu är 8 år, så förstår man det mesta som sägs och om man är ett barn som klänger

på sin mamma och verkligen vill höra allt,

förstår man oxå allt!

Den här mamman har jag jobbat med tidigare och hon är

lite speciell som person,

men i dag fick jag en ännu mer speciell uppfattning om henne...

Hon stod där och gestikulerade och gapade

mitt i korridoren utanför affären på sjukhuset.

Där det passerar enormt många människor hela tiden eftersom genomgången till affär, cafeteria, apotek,

butiker och allt är precis där.

Hon pratade om sin man och sina barn och berättade att

-"Vet du vad dom här jävla ungarna gjorde!"

-" Jävla satungar och ställa till det och tror du man hade hjälp av gubbjäveln då?"

-"ungjävlar!" osv...

VAD????  

Där står barnen bredvid och hör ALLT

som deras mamma säger om dem!!!

Men hur kan man som förälder

ens tänka tanken på att häva ur sig så

mycket *S*K*I*T*???

Att säga så inför mig, inför barnen och inför alla människor som passerade.

Jag skämdes verkligen!!!

Pojken som är 13 år,

han gick iväg en liten sväng för han

tyckte säkert att det oxå var väldigt pinsamt.

Men om man nu pratar så inför

sina barn och kallar dem såna hemskheter.

HUR är man då hemma mot dem?

Jag blev alldeles chockad!

Hon kan ju inte vara hundra, med sitt vidriga sätt mot barnen.

Där stod hon i urtvättade

noppiga solkiga gråa mysbyxor, ljusgul urtvättad

t-shirt med fläckar framtill och och rejält

skitiga blåa foppatofflor!


Går man klädd så offentligt?

Rena kläder måste man väl åtminstone

kunna kränga på sig..

Visserligen bor de en bit utanför stan och har djur och sån´t.

Men när man visar sig offentligt och har

barnen med sig som är så pass stora som hennes,

så måste man väl oxå tänka på att

inte barnen skall skämmas över sina föräldrar.

Men det är samma sak,

de som går på stan i sunkiga skitiga kläder..

HUR tänker man då?

Det går över mitt förstånd!


När barnen passerat dagis stadiet,

så är det så himla medvetna och ser Allt!

Klart att de skäms över hur hon ser ut och hur hon beter sig.

Det sätter nog sina spår på ett eller annat vis tror jag.

Minnena om HUR mamma betedde sig mot dem i barndomen..

Usch vilka tråkiga barndomsminnen.

Att ha mammas elekheter klingandes i bakhuvudet hela tiden.

För orden kommer att bestå resten av livet.

Många tror att barnen glömmer, men icke sa nicke.

Såna saker bränner sig fast i bakhuvudet

på dem och följer dem varje dag i resten av deras liv.

Såna barndomsminnen vill i alla fall INTE jag ge mina barn.

De ska ha fina minnen och det hoppas jag

att jag har gett och fortsätter att ge dem!


 


 
 
anna

anna

27 maj 2010 19:49

Står en massa och säger så om sina barn bland "publik" så får hon räkna med att barnen blir mer stökiga hemma..inte undra på att hon inte hinner tvätta då..med tanke på hennes skita kläder. Ett barn vill ju ha uppmärksamhet, när de inte mår bra och när de mår bra. Antingen så blir de bråkiga hemma..eller så blir de tysta och röjer sig undan, håller sig för sig själv..men i det här verket..hon är ingen bra mamma..jag kan bli en betydligt bättre mamma än henne..man vet ju själv hur hemskt det är när folk säger nedlåtande saker om en inför andra människor..hur ont de gör i hjärtat..

http://www.annsi.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

31 maj 2010 11:24

Det är så hjärtat gråter när man ser barn bli utsatta på dylikt sätt. Jag blir så arg så jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Man får inte behandla sina barn hur som helst.......
Och inte heller skämma ut dem hur som helst!

http://endastgossar.bloggagratis.se

 
riesling

riesling

1 juni 2010 10:48

Åh, jag får så ont i magen när jag läser det där!! Det är verkligen INTE ok att behandla sina barn hur som helst!! Vissa borde inte ha barn! Barn är också människor, de är bara lite kortare och lite mindre erfarna än vi vuxna. Det är inte ofta jag blir sådär genomarg i hela kroppen, men i sådana här lägen blir jag det ....

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 14 november 2011 09:49

                                                  Jag är så tacksam över att det finns saker i livet, som får kroppen och själen att ta glädjeskutt. Att det den 14 November är +10* ute. Marken är snöfri och solen skiner.     Att få up...

Av Eva - 19 oktober 2011 09:00

    Visst är det väl så, att vi skall dela med oss till andra. Av glädje, kärlek och allt vi själva ömmar för!   Om vi Inte gör det, så blir vi så självcentrerade och uppblåsta.   Jag vet inte Hur man beter sig, när man är en stor egoi...

Av Eva - 24 juli 2011 17:16

         I bland dyker det upp sinnes ramsor i skallen på mig, som suttit där sen barnsben. Min mamma och min morbror lärde mig mycket tok, när jag var barn.  Undra vem jag då fört det vidare till...    Konstigt att såna saker och hundr...

Av Eva - 8 juli 2011 14:49

                        Vi människor är expert på att krångla till saker. Det är viktigt att vi tar oss tid att njuta i vardagen och göra saker vi vet att vi själva mår bra av.   Just den biten är jag dålig själv på, men börjar lära mig...

Av Eva - 4 juli 2011 10:11

   Tankens energi dör aldrig.. En tanke varar för alltid! Varje tanke vi tänker, har tänkt och nånsin kommer att tänka, är skapande.   Vad vore livet utan drömmar? Vissa gånger skulle det vara så enkelt att vi skulle kunna sätta oc...

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards