Alla inlägg under maj 2010

Av Eva - 2 maj 2010 09:45

 

..Ja det blir bergis toppen, då har man motor när man går som sitter bak på kroppen. Går man på växel nummer ett blir farten rätt så låg, på fyrans växel går det lätt att springa om ett tåg...

Kanske blir det så, men förmodligen inte  ...


Att vara barn, vad skönt det måste vara.

Jag minns inte riktigt hur jag själv tyckte det var, men när vi är små så lever vi här och nu och det borde vi ju alla göra.

I går när jag o Lill prinsen min var i skogen med Rocky, så säger han:

-"Mamma det här är det bästa livet!"

Jag frågade vad han menade...

-"Att vara ute i skogen med Rocky, det är så himla skönt."

Han är ett ute-barn min kille, han älskar att vara ute, han blir väl samma skogs rå som jag är.  

I stugan Älskar han att vara, där finns inte rinnande vatten och ingen el på hela byn.

Men det är så avkopplande skönt där.

Jag tillbringade mina barndoms somrar där oxå,

så för mig är det ett smultronställe.

En plats där jag laddar batterierna rejält. Alldeles vid stugan är det Total radioskugga även för mobilen.

Tänk dig själv vad skönt! Att ingen når dig på ett par veckor per år, du får bara vara och leva här och nu.

Ingen som jagar dig och du lever bara för stunden.

Det skulle alla få prova på i bland.

Tycker det behövs i vår vardag,

med all stress och press vi har på oss.


För snart tio år sedan köpte jag den här stugan och den är liten, gammal och Orenoverad, men det gör liksom inget.

Vi tillbringar så kort tid där per år och som sagt var,

det är bara en sommarstuga.

Jag har väl tänkt börja måla inomhus lite grann..

Men varje gång de infallen kommer, så är det varmt och soligt ute.

Så då tar jag hellre tillvara på de fåtalet fina sommardagar vi har

här i Norrland.

Jag är en soldyrkare!!!  

Vi får väl se om det kommer några grå muliga dagar när vi är där i sommar, då kanske det blir några penseldrag.

Men oftast åker vi hem till stan de dagarna, i alla fall om det regnar för då finns absolut Ingeting att göra där för Jonas.

Eller så blir det kanske målning till hösten,

då vi är där på helgerna.

Vi får se, stugan står kvar och rasar inte i hop än i alla fall.

Huvudsaken är att vi tar tillvara på de få soliga semesterdagar vi får och då är vi hellre vid tjärnen och badar, mår gott, grillar och tar tillvara på Nuet.

Visst finns det dem, som har åsikter om att jag "borde" göra en massa i stugan, men jag tror det retar dem mer än mig.  

Jag har rullgardiner kvar efter förra ägaren som är gröna och jättefula, men vad gör det? De är vita utåt iaf och de fyller sin funktion och det räcker för mig.

För mig behöver inte alls vara tipp topp i stugan.

Den är min fristad och huvudsaken är

att jag och barnen älskar att vara där.

Barnen...Näe inte riktigt sant..

Jennie som är 17år, har inte varit med dit på tre somrar..

Men nu i vinter sa hon att hon ville följa med och vara där nån dag i sommar! Jiippppiiieeee.  

När hon var yngre var hon alltid med och hade kompisar med på sommarloven. Ofta tältade de ute på gården och var i sin egen lilla mysiga värld.

Inte för att jag tycker att sova i tält tillhör kategorin mysiga värld,

men alla är vi olika.

När folk frågar mig var min stuga ligger och jag svarar "Vrångtjärn".

Så ser alla ut som fågelholkar.

Det är Få människor jag mött, som vet var det ligger.

En kompis till mig som kör lastbil och är van att köra överallt och har ett lokalsinne som jag inte trodde människan kunde ha!

Han skulle köra dit möbler åt mig...

Han manövererade sin stora lastbil på de små slingriga grusvägarna som att det vore en liten moppe han körde.

Han är en Enormt duktig yrkes chaufför.

Vägen dit gick ju bra, för då hade han sällskap med sig, som visade vägen, men han höll nästan inte på att hitta tillbaka, när han fick åka hem ensam. Jag hade lurat med honom långt in i den djuuupa mörka skogen...

Då kunde jag ha lekt "Stygga tanten i skogen" med honom, synd att jag kom på det alldeles försent   

Stugan ligger bara fem mil härifrån stan,

men ändå inne i skogen, dit Få människor hittar.

Så just nu läntar jag dit,

där jag kan få ladda batterierna och bara få

Leva Här och Nu...

En bild på Jonte Myra & Mormor i somras i stugan  

 



Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards