Alla inlägg under maj 2010

Av Eva - 17 maj 2010 10:39

 


En trött förmiddag, vaknade halv sex och sen dess har jag varit så seg. Allt gick på rutin i morse och när jag skulle ut med Rocky kände jag mig som en zoombie, men nu har jag fått i mig min Kyäni, Fx, ett par flaskor vatten och c-vitaminer, så jag börjar gå till mig känns det som.

Men det är märkligt hur mycket dålig sömn påverkar. När jag var i

20 års åldern...*ett minne blott...*

så sov jag max 3-4 timmar per natt, jobbade heltid, stängde butiken 18.00, räknade kassan släckte ner, gick o bankade och sen gick jag till min kvälls städning som jag hade tre kvällar i veckan och så höll jag på i många många år. Hur sjutton orkade jag då?

Idag är jag  stenad när jag sovit dåligt några nätter.

Sovit jättedåligt hela helgen och drömmer bara en massa tok.

Jag vaknar av minsta lilla, trots öronproppar  och sen kan jag inte somna om.


Kanske jag ska ta en sväng till Hälsokost och kolla om det finns nå´t i sortimentet, som jag kan få sova gott på.

Testade Valeriana därifrån för många år sedan, men ärligt talat minns jag inte ens hur och om de funkade, vilket måste betyda att där minnet suttit, är numera en befintlig grop..


Försöker liva upp minnet med korsord då och då, men nu har det blivit dåligt på den fronten oxå, det går i perioder.

Men förmodligen är det för mycket som snurrar i skallen numera,

det blir ju så i bland... Men det blir kanske lugnare framöver och då får jag minne som en fiskpinne..  


Helgen har passerat i en rasande fart, vi har varit på

Custom&Hot Rod mässan

http://www.sundsvallshow.se

Där fanns enormt mycket ögongodis!

Inte för att jag är speciellt intresserad av varken bilar eller mc,

men när de är så där välvårdade och välskötta,

så är det verkligen ögongodis!

Oxå träffade jag ju trevliga vänner och det är mycket värt.

Alltid så känner man ju någon på såna här stora evenemang.

Men det fanns en väldigt speciell motorcykel där och jag var ju tvungen att fota den...

Mannen som byggt den var givetvis oxå där och berättade om sin skapelse..

Till sist var jag tvungen att fråga Ägaren/Byggaren om han kommit på dessa ideér i nyktert tillstånd?

"-Jajamensan, jag har varken använt narkotika eller alkohol"

...påstod han.

Jodå, mannen såg rejäl & ordentligt ut och hade full kontroll och berättade glatt om sitt bygge, men det var verkligen en speciell skapelse.             

Många av såna här utställnings hojar är ju inte körbara,

men denna är det.. Motorn sitter under sadeln och ägaren är med i en Mc klubb i Södertälje, så den måsta vara körbar.

Det var villkoret för att vara med där, sa han.

Helt otroligt vilken skapelse! Fantasin är det nog inget fel på.

Glasbubblor, hur  man kan ens tänka tanken?

Det finns inte en enda rak linje på hojen. Galet och väldigt Unikt!


Min dotters pojkväns farbror, hmm det lät krångligt..

Min blivande mågs farbror/låter bättre..

Har en Hot Rod,

som han oxå hade ställt ut.  

Oxå fick jag en favorit, bland alla bilar...

Nämligen denna Mercury!  

   Wow!!

Jonas fick vara fotograf och sen fick han själv en favorit

som studsade på utställningen..

   

Det fanns enormt fina skapelser att kolla in och alla fick en röstningslapp, när man betalade entré, så vi röstade på varsin bil och strövade runt en stund.

Sedan åkte vi till Birsta och köpte sommar sandaler till Jonte.

Det blev två par, samt ett par foppa tofflor.

Jag är inte så förtjust i Foppa tofflor, det är så j-la fula  !

Men praktiska att bara kippa in små fötterna i, för lilleman när han ska ut på gården o leka eller springa över till kompisen,

så det blev ett par såna i sommar oxå.

Skopunkten är ju ett kanonställe, med sitt erbjudande

Köp 3 Betala för 2.

298 kronor, för 3 par skor, inte illa.

Foppa tofflorna kostade 79kr, men de fick vi på köpet.

På kvällningen gick

Jonte och jag och hälsade på hans fritidsfröken,

min f.d Smyckes kollega.

Hon sålde ut sina smycken till ½ priset och visade

även sommarens kollektion,

dock inte till halva priset.

Hon ska lägga ner verksamheten hon oxå,

man lessnar för det är mestadels kvällar som man måste i väg på och ha visningar/homeparties.

Knappt nån förtjänst heller och det är ett himla pyssel med allt.

Så det blev lite shopping till mig och dottern där   

Det är ju så kul att byta smycken efter humör, kläder och väder!

Jag har ju själv massor av smycken

sedan jag själv sålde men det är ju alltid sååå kul med nytt!

Köpte en smyckesklocka, som jag antigen kan hänga i en

väska eller i en kedja runt halsen.

Den har jag gluttat på förut,

men inte känt riktigt för den,

men det gjorde jag nu och det fanns en enda kvar.

Det stod "Eva" på den...


 

      

Ett par "trassel" hängen blev det oxå.

Lyckades oxå hitta ett hänge i orange färg, men det var så litet.

Det finns få smycken i just orange färg.

Men nu börjar folk våga använda lite mer färger. Tack och lov!

Just på sommaren är det fräscht med lite starka färger.

Jag älskar orange och jag slog till på det lilla hänget oxå,

men det tillhörde sommarens kollektion,

så jag får vackert vänta två veckor på det.

Några kedjor köpte jag och gjorde beställning på några.

Ett hänge i rosa, lite somrigt och fint.


 


Små ting kan ge sån glädje i bland...

I alla fall för oss kvinnor. 

Männen däremot, blir nog inte så glada över smycken..

Däremot sex är väl männens "glädjestund"...

Själv är jag nöjd med Lite  , så det blev smycken till mig!!!



 

Av Eva - 12 maj 2010 10:05

 

I morse klockan 05.15 vaknade jag med ett ryck och pratade för fullt när jag satte mig upp i sängen.

Vem pratade jag med? Minns ju inte ens vad jag drömt, men var väldigt pratglad iaf  .

Log för mig själv och tänkte att "Nu j-lar har det tippat runt" 

Igår kväll tillbringade jag o Jonas några timmar med en energitjuv..

Kan vara därför jag pratade så förbaskat i morse,

var väl upprörd på nå´t   

Den personen är en som suger musten ur mig totalt.

Varje gång vi ska umgås, så tänker jag att Nu blir det annorlunda.. KDB, sa alltid min pappa..KDB=Känn Dig Blåst.

Precis så ÄR det!

Det är ett uttryck som fastnat i min skalle och som jag ofta använder, samma som ordet "Halvtok", det använde alltid mamma när jag var barn och det har följt med i alla år det oxå.

Jonas o jag var på Hälsokontroll på 6års häromdagen, då säger han nå´t till skolsköterskan och jag vräker ur mig till honom just det ordet Halvtok...

Hon skrattade och tyckte vi hade en härlig relation och skön känsla mellan oss. Vilket vi oxå har, vi har en kemi som är helt underbar!

Vi funkar likadant, trots hans låga ålder, samma tokiga galna humor och vi skrattar väldigt mycket tillsammans.

Vi förstår varann utan ord, många gånger.

Jag behöver sällan tjata på Jonas,

allt bara flyter på och han vet hur allt ska vara.

Han är Glad när han vaknar och glad när han lägger sig.   

Tjatar väldigt sällan om något.

Han är bara glad, nöjd, lycklig och så himla positiv till allt.

Sån har han alltid varit.

Jag hoppas fortsättingen blir lika glad och lättsam oxå.

Jag tror vi själva skapar våra liv och vår situation!


Vi har regler och bestämda tider i våran familj och regler följer man.

Lika bra att lära sig som barn, för så kommer det att vara hela livet, regler som skall följas och tider som skall passas.


Många har jättejobbigt med sina barn som vill spela spel,

sitta vid dator, äta godis fast det inte är lördag, tjata&bråka om grejer på affärer, ha svepskäl för att inte lägga sig, borsta tänder, klä på sig och vice versa.

Men jag vill INTE ha det så!

Kläder plockar vi fram på kvällen - Jonas tar på sig det på morgonen, utan surr från mig.

Lördagsgodis har vi alltid haft och nå´t annat finns inte.

Det var likadant för Jennie som liten oxå.

De är nöjda med det och både barn och vuxna mår bra av rutiner.

För drygt två år sen så införde jag speldagar och det är tisdag, torsdag och lördag.

Tisdag efter klockan 16 och fram till 18, likadant på torsdag.

Men då går det bort cirka ½ timme där till att äta middag.

Så det blir cirka 1½ timme varje tisdag och torsdag.

Lördagar är beroende på Vad vi har inplanerat, är det dåligt väder så blir det mera spel, men vi har ju alltid hundpromenader i skogen på dagens rutiner,

så det blir ju aldrig en heldag framför ett spel för honom.

Men visst har han försökt nån gång när mormor hälsat på att han "Vill visa mormor hur spelet funkar", men OM jag skulle rucka på mina regler så blir det ju att då vet han det tills

nästa gång och nästa och nästa..

Så då svarar jag att

"Nej det blir inget spel, mormor får hälsa på dig på en speldag istället".

Sen trycker mitt samvete på, men jag vet ju att det blir det bästa i det långa loppet-Att hålla sig till reglerna!

De stunderna när dåliga samvetet ploppar upp,

är det bara att bita i hop. Det går ju över.


I går skulle vi iväg efter middagen och då satte Jonas igång och skulle busa med syrran, som skulle göra sig klar för att träffa killen sin och hon fick vackert avbryta alltihopa.

För det blev en fight med mycket tok och givetvis ville både jag och Rocky vara med och leka.  

Till slut så härjade vi som barn allihopa, men det är så himla Kul!

Det Ger så mycket att mitt upp i all vardags tristess bara få bete sig som galningar.

Rocky älskar när jag skrattar och tokar mig, för då vet han att det blir en massa bus. Jag brukar jaga honom inne ibland, så han galopperar som en häst runt runt.

Tjejen som bor under undrar nog vad vi gör i bland,

för Rocky har en sån där repknut med en massa knutar på  

som smäller och slår i golven när han leker, för han Älskar ju när jag jagar honom. Ute leker jag mycket kurragömma med honom och mycket Sökning, så han får jobba med sitt lilla vackra huvud oxå.

För vackert det är det ju, det vackraste som finns för mig!  


Jag sitter nu och väntar på att min läkare ska ringa upp mig, angående provsvaren.

Sedan blir det en tur till skogs med Unge Herr Rocky och sen ska jag träffa en mäklare idag, ska bli spännande att höra Hur det ser ut

på marknaden för det jag är ute efter..

För så här är det...

Trots umgänge med en enorm Energitjuv i går, så känner jag idag en inre styrka och den ska jag ta tillvara på, för


  Just i dag känner jag Mig Stark 


 

Av Eva - 11 maj 2010 10:30

    

Läste morgontidningen och tog  morgonkaffet ute

i solen i morse, åhh äntligen kommer den efterlängtade solen   fram och ler glatt mot oss.

Det ger sån energi när den strålar.

Igår var det mulet, kallblåst och regn och idag har det tvärvänt.

Så najjjjs!

Jag har vaknat klockan sex varje morgon nu och varit tvärpigg,

inte likt mig alls.

Men skönt är det.

Ändå har jag inte alls kommit i säng i tid på kvällarna.

Igår kväll satt jag och skrev brev, är på sidan 43 i det brevet och lär väl fortsätta ett tag till på det innan jag postar det.

I morse när jag var ute med Rocky så klev jag i hundskit Igen  

F-n, det är så svårt att få bort stanken från skorna, bläh!

Varför ska det vara så förb-at svårt att plocka upp efter sina hundar??

Det är ju Äckligt!

Sen de som plockar upp skiten och slänger påsen bredvid, VAD är vitsen med det?

Ska det vara så äckligt och ansträngade att ta med sig påsen till en soptunna eller hundlatrin som finns uppsatt här och var?

Jag fattar det Inte.Det är ju era "Små   Älsklingar"..

Visa det då för fasiken!

När Jonas är ute med mig så får jag vara vaksam o säga till honom:

-"Akta kliv inte där, det är hundskit överallt!"

Vi får parera mellan högarna som ligger här&där.


Här omkring där vi bor finns det flera hundlatriner uppsatta och det finns soptunnor.

Eller så är hundägare här runtomkring slöare än på andra ställen!

Jag tycker det är märkligt att vuxna människor

inte har nå´t sunt förnuft.


Idag var det skriverier i tidningen om ännu en Rottis, som bitit sin matte på en utställning, så den måste avlivas.

Hunden var 5år och hon hade haft honom i 1år.

Tagit hem honom från Serbien..

Hon- Den nya ägaren  har ju inte en aning om VAD den hunden upplevt i sina fyra tidigare år...

Obehagligt när såna saker händer.

En del skyller på rasen och visst kan det vara så,

att många är sönderavlade.

Men mycket har oxå med hundägaren att göra.

Har du inte den tilliten och respekten till och från din hund, då kan det sluta illa.

Det är en Ömsesidig Respekt och Samspel mellan hund och ägare som är a och o, gällande Alla hundar, Oavsett ras.


En kille jag mötte i skogen häromdagen höll på att trigga igång sin hund att nästan fälla ett träd, hunden var helt galen och även hans husse.   

Vet inte vilken ras det var,

men nån amstaff/pitbull variant såg han ut och vara.

Kamphundarna avlas ju fram för

sk. Gameness, som ska vara låg rädsla, smärttålighet och kamplust.

Han uppfostrar ju sin hund till att få fram den där maktkampen som de vill ha, många av dessa yngre grabbar som skaffar såna hundar. Sen kan de inte hantera dem och säljer dem vidare. Vansinne!


Jag blev riktigt rädd och Rocky stod o tittade på dem.

Så jag genade ner rätt in i skogen,

för den hunden var lös utan koppel..

Ville inte att han skulle se oss.

Han var så inne i det han gjorde, så han kände säkert lukten av Rocky,  men han visade ingenting. Han hängde i trädet som en apa och fradgan rann ur munnen på honom.   

Jag lockade med mig Rocky kvickt därifrån.

Lite skärrad blev jag.

Tur att Rocky inte är skällig av sig,

för då hade vi väl haft den där träd apan i hälarna!


Igår fick Jennie&jag hem våra beställda kläder.

Lyckan den var Total!!   

Skor&jacka passade oss båda som handen i handsken.

Limegrön 2117 of Sweden jacka till mig &

Rosa softshell Peak jacka till kära dottern.

Rosa Converse åt henne och svarta åt mig.

En vän till mig beställde oxå svarta Converse till sin dotter,

så de ska jag försöka hinna iväg och leverera till henne idag.

Åhh vad nöjda vi blev!!

Tack Henke,  LOVE YOU!!  

 

   


Av Eva - 7 maj 2010 09:45

 

..Skäms, spricker, hoppar högt av Glädje(?)


Jag har en Pirrande känsla i kroppen av förväntning,

någon form av rus som gör mig så här.

Jag har ett projekt på gång inne i mitt huvud

som jag såååå gärna vill förverkliga!!  

En gammal dröm som kanske går i uppfyllelse..

Håll tummar och tår för mig, att detta nu går vägen.

Ska i väg på två möten nu i dag...

Det är en Enorm satsning och Enormt med pengar, runt miljonen..

Så det känns lite splittrat på just den biten,

men samtidigt så måste man våga för att vinna.

Den här drömmen har jag haft sen 20-års åldern och med tanke på

att jag blev sjuttiosju år nu i januari  

så är det kanske på tiden...

Ja åren går fort, så snart är jag Där oxå vid just 77.



Apropå 77, vet du vilket det enda talet som går att Vissla är???

Jo, just sjuttiosju!!!

Prova vet ja!

Sjuttiosju Sjuttiosju Sjuttiosju 77 77 77

 

          Wish Me Luck!!!  



Av Eva - 6 maj 2010 09:02

                                          *Before*

Wow! Kan bara säga Wow wow wow nu!!!  

Det är ju bra med livlig fantasi vissa gånger...

Jag & lilleman skulle baka en vanlig boring sockerkaka, men tänkte att va f-n det är så tråkigt, så vi spånade på muffins,

men samma sak där.

Finns väl inget så tråkigt som vanliga tråk muffins, med nån tråkig fyllning.

Men jag gjorde

egna-påhittade-super-duper-smarriga-tunga-fylliga-saftigt-sjukt-goda muffins!!!

Gjorde dem i stora bullformar i mitt muffins bleck och de blev så kompakta, tunga, mumsigt saftiga bästa muffins jag gjort!

Barnen&mormor inkl. jag själv har ätit dem och det är

sjukt va gott de blev.

Jag tog en ask Ricotta ost i dem och det var väl

den som gjorde dem så saftiga.

Hade aldrig provat Ricotta ost i nå´t bakverk,

ärligt talat så trodde jag att det skulle bli nå´t tok.

Jag har ju bakat med mascarpone ost ,

men tänkte att det här funkar väl oxå..

Mmmmm verkligen!

Men tabben jag gör många gånger

när jag experimenterar i köket

är att jag Inte skriver ner vad jag häller ner i bunken..

Samma sak med mat, jag älskar ju att prova egna varianter,

men sen står jag där som en byfåne och kommer Inte ihåg

vad jag haft i och hur mycket, suck!  

Nu skrev jag upp allt eftersom jag fyllde på

med olika ingredienser.

Vilken himla Tur!!!

Tänk att en sån liten sak som ett extremt lyckat bakverk,

kan förgylla tillvaron så pass mycket.

Så dessa mumsiga ska jag lägga ut på Matklubben här på nätet, där jag är medlem och har några fler egna påhittade recept.

Men måste hitta på nå´t namn på dem..


Har du nå´t förslag?


http://www.matklubben.se


Där finns 74 000 recept från medlemmar! Kanonsida!


I går kväll var jag på Brf´s Årsstämma.

Den började 18.30 och mamma var barnvakt åt Jonte Myra.

Trodde väl att 1½-2 timmar skulle det vara överstökat på..

Men tji den tjabo!

21.30 gick jag och tre andra, för det var inte klart.

Jag visste ju att lilla mammi ville hem och sova.

Men jag hann ut med Mr Felfri oxå, innan hon for hem.

Det drog ut rejält på tiden.


Jag var med i styrelsen tidigare, kom in som suppleant och efter ett år blev jag sekreterare och tyckte det var Mycket intressant med alla kurser som Hsb kostade på mig, juridiken gillade jag skarpt.

Är det nå´t man gillar, så blir det ju automatiskt mycket roligare oxå.

Men till slut räckte inte tiden till, så jag sa ifrån mig uppdraget..

Men nu blev jag invald till Valberedningen...

Vilket är lite pyssel..

Det är ju Valberedningen som ska se till att det finns en

fungerande styrelse, som kan hantera föreningens verksamhet på ett tryggt och bra sätt.

Även se till att förändringsarbeten blir utförda.

Valberedningen skall ju föreslå ledamöter till styrelsens alla poster och presentera dem på stämman.

Så det gäller att ha koll på de boende.  Usch sån´t är lite jobbsamt tycker jag. Men att veta vilken kompetens de har och såna saker, det får man ju bara reda på genom att prata med dem, så det lär ju bli x-antal pratstunder. Valberedningen skall ju vara aktiv under hela året, inte bara under vissa tillfällen.

Valberedningen är liksom nyckeln i det hela och måste analysera hur den sittande styrelsen arbetar..

Kan ju säga redan nu att ordförande är en dam som bott i föreningen sen husen byggdes 1963 och hon är mellan 75 och döden..

Vi ifrågasatte om de hade tittat på lånen, för det var väldigt hög ränta på de lån som finns..

Hon ryckte på axlarna rätt och slätt och svarade:

-"Näe det har vi faktisk inte!"

Hon verkar ju vara lite gaggig, för hon fick frågor från några yngre förmågor som köpt lägenhet i vår förening alldeles nyligen.

Men hon hade ingen koll alls.

Hon verkar ju vara helt ute och cykla,

men tanten blev omvald på två j-la lååånga år.

Henne ska jag ha koll på iaf  

Det är tråkigt att de yngre inte får nå´t att säga till om en sån här gång, när gamlingarna sitter med i styrelsen och inte vill

förändra och förnya ett jota.

När jag var med tidigare som sekreterare hade vi en kanonbra ordförande, men de köpte hus när de fick sitt andra barn, så de flyttade härifrån.

Men med honom Hände det Grejer.

Vi hade superbra personkemi och var på många trevliga helg kurser tillsammans och vi fick igenom många förändringar här.

Men när han flyttade så blev det annan ordförande-en 40-talist..

Som började motarbeta alla nya ideér, fastän ekonomin är Mer än stabil så ska de spara varenda j-la korvöre, som att det vore deras egna pengar.

Jag tappade sugen och hade inte tiden heller, därför hoppade jag.

Men nu ska jag nog ha koll på kärringhålet o se till att de beslut som fattades igår på bl.a förändringsarbeten, blir utförda!


                    * One two Eva come to you..

                  Three four..Better lock your door!*  


                                                  *After*

Av Eva - 5 maj 2010 09:43

 


Morgonpigg är jag definitivt inte.

  Huga vilket troll jag är på morgonen...

Jag Avskyr när klockan ringer och har den på två olika alarm tider...

Men när jag väl är uppe, så funkar jag hyfsat även om det tar sin tid.

Säger gomorron till min morgonpigga solstråle Jonte Myra som redan sitter i soffan och kollar barnprogram.

Påklädd & redo för dagens bravader,

sitter han och väntar på frukost, halvtok..  

Jag vaknade 05.50 och då satt han redan

på första parkett framför tv´n...

Jag kör i gång kaffebryggaren som jag alltid laddat o gjort klart kvällen före.

Hämtar tidningen och växlar några ord med Jonas  , som säger:

-" Du är verkligen trött i dag mamma."

Mmmm mumlar jag tillbaka, fixar frukost åt honom och Jennie som inte klivit upp ännu.

Jag hämtar mitt kaffe, tar med mig morgontidningen går

ut på ballen o sätter mig i solen.  

Kanonfint väder idag, Äntligen!!!


Men...Vad är detta???   

Wow, hittade en artikel som verkligen

fångade mitt intresse och fick mig att vakna till liv direkt..

Åhhh många tankar snurrar nu....

Ringde ett par samtal och sen var både

hjärnan och kroppen i gång idag.

Oj, kunde jag verkligen vakna så kvickt?  

Så nu blir det till att kolla upp lite saker i dag och att fixa lite.

Turbanen med hårinpackningen på skallen åkte

snabbt av nu och sen in i duschen och ut med kärleksvovven.


I kväll kommer mormor och skall vara med Jonte.

Jag ska på Brf Årsstämma och då kommer mormor gladeligen och tillbringar några timmar med barnbarnen 

-Wish me luck today!  


 

Av Eva - 3 maj 2010 23:45


 


http://www.youtube.com/watch?v=HGC003Xz3CY


Jag ser upp mot himlen,
undrar var Du finns?
Har Du det bra?
Jag ser upp mot stjärnorna,
var finns Du
nu?
Kan Du se mig & min saknad?
Kan Du höra mitt rop inuti i mig?

Kan Du höra min bön?
Hur kunde det få bli så här, tiden går men
det läker inga sår!


Tyst om natten, hör jag i bland Din röst och känner

en vind av din doft.

Men hålet inuti mig och smärtan av saknad

finns fortfarande kvar.

Saknaden, Tomheten och Tårarna nästan kväver mig i bland.


Det är så Tomt här utan Dig!

Jag tänker på Dig jämt och saknar Dig och Allt Fint vi hade!

Jag önskar jag kunde hämta Dig tillbaka!

Tack för skratt, kärlek, bus, samhörighet,

gemenskap, glädje, tårar, allvar, tro och hopp.

Tack för allt det vackra vi fick tillsammans.


Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag.
Någonting alldeles oväntat sker, & livet bli
aldrig detsamma mer!

Vår kärlek skall leva kvar i evig tid.

Din kamp och smärtor finns inte mer.

Du funnit frihet och ro,

det är mitt hopp och min tro.

Underbara Du, jag önskar ingenting

annat än att Du vilar i frid.


Trots att snart ett år gått...
Så har det inte läkts några sår.

Nu finns endast frågor kvar, om livets ändamål.  


Jag släpper gråten fri och känner hur mycket lättare det kan bli.

I alla fall för en stund,

så jag i natt kanske får en blund.

Med mina ögon blå, är det till Dig i himlen jag blickar då.

När jag på morgonen vaknar är kudden våt och enbart

tanken på Dig,

får mig att falla i gråt.  


 


  Älskar Dig!

      Saknar Dig!  


Du Finns För Evigt i Mitt Hjärta!


http://www.youtube.com/watch?v=GMW-m2eV0QI


 

Av Eva - 3 maj 2010 11:58


I går var jag&Jonte med mormor på IKEA..

Vilket bra ställe det är!

Jag skulle nog kunna gå där en hel dag.

Fastän jag har IKEA så nära, så är det inte ofta jag åker dit.

Nu skulle jag byta några lampskärmar

 

och sen till


http://www.birstacity.se/


Birsta City och byta shorts åt Jonte Myra..

Men hittade en jacka  

tre par shorts  

Dessa i svart+ett par i beige.

5 t-shirts    

2 sommarlinnen åt honom.

Så det blev ett gäng timmar som svischade iväg där.

Birsta City och Ikea tar lång tid att utforska för oss kvinnor..

Det är så kul att handla till barnen.  En feelgood känsla.

Tiden går så fort när man ska strosa runt i olika affärer,

ungefär som när man satt ner rumpan på stolen och kört igång Facebook...


Facebook, hur kul är det då?

Det händer inte ett j-la dugg där, men likt förbaskat så har det nån dragningskraft som gör att vi fastnar där, timme efter timme.

Datorn står på, ser på tv en stund, kollar facebook i reklamen,

går ut med doggen, kollar av facebook innan man gör natta, men VAD har hänt under tiden då egentligen?
Näe inte ett skvatt!

Hur kan något så urbota tråkigt ha sån dragningskraft?

Fördelen med Fb tycker jag är att jag hittat så många vänner från förr och även nya vänner.

Men inte vet jag hur kul det är annars,

men på nå´t vis älskar jag och alla ni andra att vara inne där.


Mormor hade inte träffat Jonas på en månad, sista gången var när jag bjöd hem henne o gubben på mat.

Så hon frågade om hon kan få låna hem Jonas nästa helg.

Japp, det Får hon! Men åhhh vad konstigt det kommer att bli...

Längesen jag hade så lång tid, som en hel helg utan min myspropp.


Mormor&gubben hennes har renoverat hemma nu en tid,

tapeter o golv, nytt i hall, kök och sovrum-så det har varit kaos med grejer överallt.

Men nu är det nytt, rent&snyggt igen, som det alltid är

hos min mammi.

Hon har aldrig ett dammkorn hemma och det kan ju vara därifrån jag fått mitt städsinne.

Jag är precis likadan, avskyr att ha Ostädat.

Inte för att det händer så ofta, men när det väl gör det så åker trasor fram direkt. Jennie är likadan Jonas oxå, trots sin låga ålder så vill han ha städat omkring sig, det blir nog precis som man är van vid hemifrån. Eller så kanske det blir precis tvärtom.

men just nu har jag Ostädat...Putsade fönster i vardagsrummet i går eftermiddag- det är 22 j-la rutor där inne  Hate it!

Så nu ska jag ta mig an att stryka gardiner och få upp dem och en del lull lull.

Jag började riva ut saker i ett av badrumsskåpen igår,

så där blir det röjning, samt ska ta mig an några garderober idag,

så här blir det

Operation Utrensning!!


Det ger en sån himla skön känsla efteråt...

 

Om mig...


evavilleva

Skrivklådans dagar

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig...

9 besvarade frågor

Senaste inläggen

Lämna gärna ditt fotspår!

Kategorier

Från Dig till mig!

Sök i bloggen

Omröstning

HUR hittade just du hit? :)
 Via Facebook
 Via sökord på Google
 Hajpning
 Rampljuset
 Slump
 Via en vän

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards